ضرورت پاسخگویی به نیازهای جوانان با استعانت از فرهنگ اصیل ملی

19:20 - 22 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۹۸۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خبرگزاری میزان - علی نژاد گفت: باید با استعانت از فرهنگ اصیل ملی و مذهبی به نیاز جوان امروزی پاسخ داده شود.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی، معاون فرهنگی رییس کل دادگستری آذربایجانغربی در جمع اعضاء و دبیران شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان ارومیه گفت : باید با استعانت از فرهنگ اصیل ملی ، مذهبی به نیاز جوان امروزی پاسخ داده شود.

وی در نشست بصیرتی آسیب‌های شبکه‌های مجازی و اجتماعی در خانواده که در محل سالن اجتماعات شهید آوینی مجتمع شوراهای حل اختلاف ارومیه برگزار شد با بیان اینکه پیامبران عظیم الشان و در ادامه اولیای عظام کارشان سالم سازی ذهن ، روح  و فکر انسانها بوده است و نه مسلح کردن مردم به آخرین اختراعات و اکتشافات اظهار داشت: انسان پس از سالم سازی ذهن و روح خود توسط پیامبران و اولیای عظام در مسیر درست زندگی قرار گرفته و بعد از آن موفق به اختراعات و اکتشافات خواهد شد.

علی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه کار اعضای شوراهای حل اختلاف سخت‌تر از کار معلمان است تصریح کرد: معلمان در شرایط عادی اقدام به تربیت روح و فکر افراد می‌پردازند ولی اعضای شوراها  در زمانی که به روح و فکر افراد آسیب رسیده  و در مسیر سنگلاخی قرار گرفته باید بر روی ذهن و روح این افراد کار کرده و تلاش نمایند تا با رهنمودهای نبی مکرم اسلام (ص) و ایمه معصومین (ع) به راه صحیح زندگی برگردند.

وی در ادامه اضافه کرد :این فرصت بسیار مغتنمی است که ما اعضای شوراهای حل اختلاف با استفاده صحیح بتوانیم اول خودمان را از گمراهی نجات دهیم ( در مفهموم عام ) و در مفهموم خاص با خدمت به خلق خدا و جامعه از برکات مادی و معنوی این حرکت ارزشمند بهره مند شویم.

معاون فرهنگی دادگستری استان آذربایجانغربی با بیان  اینکه در بسیاری از احادیث و روایات بر عفو و گذشت به جای قصاص تاکید فراوان شده است  تصریح کرد: اگر قواعد و آموزه‌های الهی به نحو صحیح رعایت شود قدرت تاثیرگزاری عفو و گذشت از انتقام و پایداری و نفوذ آن در دل‌ها بیشتر خواهد بود.

وی  رمز جاودانگی ، شهرت و قدرت را عمل به دستورات و جلب رضایت الهی عنوان کرد و افزود: مومنانه زندگی کردن یعنی عاقلانه ‌ترین روش زندگی بر اساس آموزه‌های دینی( عدم آزار بر دیگران ، احسان بر دیگران و بخشش و گذشت و غیره) است .

علی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شبکه‌های ماهواره ای و مجازی  اظهار داشت: تفکری که در حال حاضر از شبکه‌های اجتماعی توسط غرب بر کلیه شیونات زندگی جامعه بشری در شرق رسوخ پیدا کرده باعث دگرگوانی و هرج و مرج افکار شده بطوریکه بد و خوب را نمی‌توانند از هم تشخیص بدهند.

 معاون فرهنگی دادگستری استان آذربایجانغربی با تاکید بر اینکه ما باید با هشیاری و آسیب شناسی دقیق متوجه فرهنگ غربی که از طریق شبکه‌های مجازی ، اجتماعی و ماهواره ای در حال رسوخ بر جامعه اسلامی است باشیم اضافه کرد : ما باید با استفاده از آموزه‌های اسلامی در راستای سعادت پایدار جامعه اسلامی تلاش نموده و گام برداریم.

وی گفت: مطابق آمارهای انسانی ، میزان خودکشی دراروپا که نشانه یاس و بدبختی هر جامعه ای است بیشتر از همه دنیا است و بنیان خانواده در جوامع اروپایی به شدت آسیب دیده بطوریکه دچار سقوط وحشتناک شده و از بین رفته است.

 معاون فرهنگی دادگستری استان آذربایجانغربی با بیان اینکه دین اسلام دین تکلیف مدار است تا حق مدار اظهار داشت : این دو مبحث در جامعه و خانواده به شدت دچار تداخل شده و تداخل این دو منجر به ازدیاد پرونده‌های مالی و خانوادگی در دادگستری  شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کلیه شئونات زندگی ما بر اساس تکلیف شکل یافته و استوار یابد بسیاری از مشکلات و اختلافات جامعه بشری مرتفع خواهد شد اضافه کرد: ما باید بتوانیم با استعانت از فرهنگ اصیل ملی و مذهبی به نیاز‌های جوان امروزی پاسخ داده و قدرت استدلال  فرهنگ اصیل و مذهبی در مقابل فرهنگ غربی  را نیز داشته باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *