طلاق و پیامدهای ناشی از آن افزایش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد

14:38 - 21 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۵۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حمیدیان گفت: آثار و پیامدهای ناشی از طلاق می‌تواند اجتماع را تحت تاثیر قرار داده و تبعاتی را در جامعه از قبیل افزایش جرائم اجتماعی، تزلزل اجتماعی و عدم ثبات جامعه، فروپاشی خانواده، افزایش هزینه‌های اجتماعی برای جلوگیری کنترل جرائم و ناهنجاری‌ها و انحراف ناشی از طلاق، افزایش کودکان خیابانی و سایر آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته باشد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، محمدعلی حمیدیان در چهارمین کارگاه مداخله در فرایند طلاق با موضوع مهارت‌های برقراری ارتباط ویژه مشاوران در زاهدان اظهار کرد: طلاق از مهمترین پدیده‌های حیات انسان تلقی می‌شود و نخست یک پدیده روانی است، زیرا به تعادل روانی نه تنها دو انسان، بلکه فرزندان، دوستان، بستگان و نزدیکان آنها اثر می‌گذارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان ادامه داد: طلاق به عنوان یک مسئله اجتماعی که در برگیرنده انحلال قانونی ازدواج و جدایی زن و شوهر است به لحاظ تاثیرات گسترده  در روند رشد جمعیت و همچنین دگرگونی ساختار خانواده حائز اهمیت به سزایی است.

وی عنوان کرد: گذشته از اعضای خانواده آثار و پیامدهای ناشی از طلاق می‌تواند اجتماع را تحت تاثیر قرار داده و تبعاتی را در جامعه از قبیل افزایش جرائم اجتماعی، تزلزل اجتماعی و عدم ثبات جامعه، فروپاشی خانواده، افزایش هزینه‌های اجتماعی برای جلوگیری کنترل جرائم و ناهنجاری‌ها و انحراف ناشی از طلاق، افزایش کودکان خیابانی و سایر آسیب‌های اجتماعی به همراه داشته باشد.

حمیدیان به برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی مشاوران در راستای کاهش طلاق اشاره و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از طلاق، تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از میزان رشد طلاق و کاهش عوارض ناشی از آن از طریق ارتقای کیفیت ارائه خدمات به زوج‌های متقاضی طلاق است.

وی افزود: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عوامل اصلی که منجر به طلاق می‌شود شناسایی شده که عبارت است از اختلالات جنسی، اختلالات روانی، اعتیاد، مهارت برقراری ارتباط موثر، خشونت و خیانت و در همین راستا کارگاه‌های ملی مداخله در فرآیند طلاق پیش بینی و برگزار شده و اساتیدی که در این کارگاه‌ها حضور می‌یابند به پیاده‌سازی موضوعات در استان‌ها می‌پردازند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *