انتشار رسانه ای قابل تامل ادعای واشنگتن در باره گروه تروریستی داعش

17:15 - 21 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۴۱۸
خبرگزاری میزان- مقامات آمریکا که همواره به کمک کشورهای وابسته منطقه از جمله عربستان و ترکیه از گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق حمایت کرده و جنایات این گروه تروریستی را به طور گسترده منشتر می کند، دیروز جمعه اخباری را در باره توانایی تروریست های داعش در جعل گذرنامه مطرح کرده اند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام فدرال آمریکا روز جمعه تایید کرد که در گزارش آژانس دولتی این کشور هشدار داده شده که گروه تروریستی داعش از توانایی صدور گذرنامه های جعلی برخوردار است.

یک سخنگوی نهاد مجری قوانین مهاجرتی و گمرکی امریکا محتوای گزارش روز جمعه شبکه سی ان ان را تایید کرد.

رویترز گزارش داد که سی ان ان از یک منبع مجری قانون نقل کرد: براساس گزارش تهیه شده ، داعش قدرت دسترسی به دستگاه های چاپ دولتی گذرنامه را دارد و این امر احتمال جعل اسناد مسافرتی را افزایش داده است .

منبع سی ان ان اضافه کرد که همچنین این نگرانی وجود دارد که این گروه شبه نظامی به داده های بیوگرافی و اثر انگشت شهروندان سوری نیز دسترسی داشته و احتمال سرقت هویت این شهروندان نیز وجود دارد.

شبکه خبری ای بی سی نیوز که این داستان را نخستین بار روز پنجشنبه بازگو کرد، گفت که این گزارش هفته گذشته توسط آژانس تحقیقات امنیت داخلی تهیه شده و در اختیار ماموران مجری قانون قرار گرفت و این احتمال را افزایش داد که شبه نظامیان می توانستند از این اسناد برای سفر به امریکا استفاده کنند.

تلویویزیون ای بی سی از این گزارش نقل کرد که از متجاوز از هفده ماه پیش که رقه و دیرالزور به دست داعش سقوط کرده ، این احتمال وجود دارد که افرادی از سوریه با گذرنامه های صادره در شهرهای تحت کنترل داعش توانسته باشند به امریکا مسافرت کرده باشند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه روز جمعه در پاسخ به سوالی گفت: ما از این گزارشها و در مورد قابلیت احتمالی آنها آگاه بودیم .

جیمز کومی مدیر اف بی آی در یک نشست سنا گفته است: جامعه اطلاعاتی از قابلیت داعش برای ساخت گذرنامه های جعلی نگران است .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *