سازمان تعزیرات در هفته‌ای که گذشت

20:30 - 20 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۳۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - محکومیت قاچاقچیان در اردبیل، رسیدگی به پرونده قاچاق تلفن همراه و پوشاک در اصفهان و جریمه نقدی عاملین قاچاق در خراسان جنوبی از مهمترین اخبار سازمان تعزیرات در هفته‌ای که گذشت، است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، مهمترین اخبار سازمان تعزیرات در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

محکومیت قاچاقچیان در اردبیل

در استان آذربایجان شرقی پرونده قاچاق مقادیری چوب جنگلی در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون عاملین تخلف به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ بیش از یازده میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رسیدگی به پرونده قاچاق تلفن همراه و پوشاک در اصفهان

در استان اصفهان پرونده قاچاق 6138 دستگاه تلفن همراه و 6500 ثوب پوشاک در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون عامل تخلف علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ نوزده میلیارد و600 میلیون ریال بابت مباشرت در قاچاق کالا و همچنین پرداخت مبلغ چهار میلیارد ریال بابت ارزش خودرو توقیفی جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم گردید.

جریمه نقدی عاملین قاچاق در خراسان جنوبی

در استان خراسان جنوبی پرونده محموله قاچاق شامل12 کیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی ، 1109 جفت دستکش چرمی ، 41 قوطی سم ، 840 کیلو گرم لیمو ترش در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون، عوامل تخلف برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ بیش از 210 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

جریمه عامل قاچاق پوشاک در قزوین 

در استان قزوین پرونده قاچاق یک دستگاه موتور سیکلت ، 700 قوطی نوشابه انرژی زا در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون، عوامل تخلف برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 241 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

همچنین در استان قزوین پرونده یک واحد مرغ و ماهی فروشی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعبه تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از احراز تخلف، متصدی این واحد به پرداخت مبلغ 11میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد و دو واحد نانوایی به دلیل تخلفات متعددی که مرتکب شده بودند به نصب پلاکارد به مدت 2 هفته بر سر درب واحد صنفی محکوم گردیدند.

تعزیر عوامل قاچاق کالا در فارس

در استان فارس دو پرونده قاچاق انواع کفش ورزشی خارجی با بارنامه جعلی و تعداد 480 دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفتند و عوامل تخلف برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی جمعا به مبلغ12 میلیارد 412 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رسیدگی به پرونده های قاچاق در قزوین

در استان قزوین پرونده قاچاق یک دستگاه موتور سیکلت و مقادیری کفش بچگانه در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفین به ضبط کالای قاچاق و پرداخت مبلغ بیش از 245 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

تعزیر متخلفان در کرمان

در استان کرمان پرونده های یک مغازه نانوایی ، یک متصدی آسانسور، یک عکاسی مبنی بر انجام گرانفروشی در شعبه تعزیرات حکومتی استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفتند که پس از احراز تخلف، متصدی واحد نانوایی به دوهفته نصب پارچه بر سردرب و دیگر متصدیان بعنوان متخلف به جزای نقدی به مبلغ 121 میلیون ریال محکوم گردیدند.

جریمه عامل قاچاق پوشاک در کهگیلویه و بویراحمد

در استان کهگیلویه و بویر احمد پرونده قاچاق دو دستگاه موتور سیکلت مسابقه ای خارجی و قطعات خودرو خارجی در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون، عوامل تخلف برابر قانون به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 206 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

رسیدگی به پرونده های صنفی در گلستان 

در استان گلستان پرونده های صنفی در شعبه تعزیرات حکومتی استان گلستان مورد رسیدگی قرار گرفت و یک واحدتولیدی موادغذائی به اتهام تولید موادخوراکی فاقدپروانه ساخت تعطیل گردید در دیگر پرونده یک تعمیرکارموبایل به 2هفته نصب پارچه وجزای نقدی محکوم گردید ،یک سیلودر دلیل تفلب به جزای نقدی محکوم گردید همچنین یک واحدصنفی درشهرستان بندرترکمن که مبادرت به فروش لوازم آرایشی وبهداشتی قاچاق می کرد ، محکوم به جزای نقدی گردید.

محکومیت قاچاقچیان در لرستان

در استان لرستان پرونده قاچاق 33 دستگاه ماشین ظرفشویی ، 15 دستگاه ماشین لباسشویی و 4 دستگاه یخچال خارجی در شعبه تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و برابر قانون عامل تخلف به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ بیش از یک میلیارد و 110 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

تعزیرمتصدیان متخلف در مازندران 

در استان مازندران پرونده یک واحد درودگری مبنی بر گرانفروشی اخذ دستمزد اضافی و مازاد بر تعرفه بابت ساخت لوازم چوبی و دو واحد تعمیر گاه خودرو مبنی بر گرانفروشی و تقلب از سوی شعبه تعزیرات حکومتی استان مازندران مورد رسیدگی قرار گرفتند که پس از احراز تخلف، متصدیان این واحد های صنفی به پرداخت مبلغ بیش از 207 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

محکومیت عوامل قاچاق در هرمزگان

در استان هرمزگان پرونده قاچاق سوخت به میزان 7320 لیتر سوخت قاچاق نفت سفید در شعب تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت و عوامل تخلف برابر قانون به ضبط مواد سوختی مکشوفه ، به پرداخت جریمه نقدی جمعا به مبلغ بیش از 179 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

تعزیر متخلفان در همدان

در استان همدان پرونده یک رستوران مبنی بر انجام گرانفروشی در شعبه تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از احراز تخلف، متصدی این واحد صنفی به جزای نقدی به مبلغ 155 میلیون ریال محکوم گردید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *