قاتل ناوهای هواپیمابر چیست؟ + تصاویر

7:32 - 20 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۱۹۰
خبرگزاری میزان - مأموریت اصلی ناو «مسکوا»، حمله به ناوهای هواپیمابر و کشتی‌های جنگی بزرگ است، به همین دلیل «قاتل ناوهای هواپیمابر» نیز نامیده می‌شود.
به گزارش به نقل از اتاق خبر 24، قدرت اصلی این ناو در موشک‌های کروز ضد کشتی از نوع «P-۵۰۰» بوده که بُرد آن‌ ۵۵۰ و ۷۰۰ کیلومتر و سرعتش ۳ هزار کیلومتر درساعت است، که قابلیت حمل کلاهک جنگی به وزن ۹۵۰ کیلوگرم را دارند.

 قاتل ناوهای هواپیمابر چیست؟ + تصاویر

 مشخصات ناو «مسکو»

«مسکوا (Moskva)» یکی کشتی جنگی ساخت کشور فدارسیون روسیه بوده که از سال ۱۹۷۹ توسط اتحادیه جماهیر شوروی سابق به کار گرفته شده و از سال ۲۰۰۰ به بعد به نام «موسکوا» شناخته شده است.

 قاتل ناوهای هواپیمابر چیست؟ + تصاویر


این رزمناو طولی بیش از ۱۸۰ متر و وزن قریب به ۱۲ هزار تن داشته و سرعتی معادل ۳۲ گره دریایی دارد و می‌تواند ۱۹ هزار کیلومتر را بپیماید. ناو جنگی «مسکوا» از سال ۲۰۰۰ جایگزین ناو جنگی «آدمیرال گلوکوف» در دریای سیاه شده است. البته این ناو جنگی می‌تواند انواع سلاح ها را اعم از سامانه‌های موشکی ضدکشتی «پی ۵۰۰» و «پی ۱۰۰۰»، سامانه‌های پدافندی «فورت» و «اس ۳۰۰»، موشک‌های دزیردریایی و انواع هلیکوپتر‌ها از جمله «کا ۲۵» و «کا ۲۷» را حمل کند.

قاتل ناوهای هواپیمابر چیست؟ + تصاویر

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *