8 نوع وام ویژه شرکت‌های دانش بنیان/ جزئیات پرداخت وام میلیاردی

9:01 - 18 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۶۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پرداخت 8 نوع وام ویژه شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: سقف پرداخت تسهیلات از 50 میلیون تومان تا 10 میلیارد تومان است.
8 نوع وام ویژه شرکت‌های دانش بنیان/ جزئیات پرداخت وام میلیاردیبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، اسماعیل قادری فر در خصوص جزئیات 8 نوع تسهیلات مالی به شرکت های دانش بنیان ، اضافه کرد: بعد از شکل گیری شرکت های دانش بنیان و ارزیابی عملکرد این شرکت ها، به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: این صندوق از طریق کارگزاری های مربوطه مورد ارزیابی قرار می گیرند و این تسهیلات از طریق 19 صندوق وابسته به صندوق شکوفایی تخصیص داده می شود و رقم های بالاتر نیز از طریق بانک ها مرتبط اعطا می شود تا نوآور بتوانند به راحتی محصول خود را عرضه کنند و تقاضا را تحریک کنند و رونق ایجاد شود.

مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: کمتر از 40 روز ارزیابی و بررسی شرایط برای اعطا وام انجام می شود.

هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد
قادری فر گفت: برای ثبت نام و تعداد پذیرش و سقف پذیرش هیچ محدودی وجود ندارد و به صورت دائمی برقرار است.

وی در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش، اضافه کرد: این تسهیلات سرمایه در گردش به تسهیلاتی گفته می شود که شرکت دانش بنیان برای تامین مواد اولیه و انجام زیرساخت ها به آن نیاز دارد.

قادری فر گفت: یک میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان نوپا، 5 میلیارد تومان شرکت های دانش بنیان صنعتی و 10 میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان تولیدی صنعتی تخصیص داده می شود.

مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تسهیلات حمایت از صادرات نیز در کریدور حمایت از صادرات و کالاهای ایرانی در نظر گرفته شده است که اگر شرکت های دانش بنیان در عرصه بین المللی موفق باشند و اگر شرکتی بتواند استانداردهای بین المللی را رعایت کند ما حمایت می کنیم و تسهیلات خطرپذیر و کم بهره به آنها تعلق می گیرد.

قادری فر ادامه داد: تسهیلات توانمند ساز در سقف 50 تا 100 میلیون تومان است که برای شرکت های دانش بنیان کوچک در استان ها و شهرستان ها در ایده پروری حمایت می شود تا به چرخه رشد و فناوری کشور وارد شوند و برای آن تا پایان شهریور ماه حدود 30 میلیارد تومان با بهره 2 تا 4 درصد اعطا می شود.

تسهیلات توسعه صادرات
وی گفت: نمایشگاه مواد و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در امارات در فروردین ماه برگزار می شود و هر شرکتی در این نمایشگاه حضور داشته باشد تسهیلات و حمایت صورت می گیرد.

مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: تفاهم نامه ای با صندوق توسعه ملی منابعی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان منعقد شده است.

وی گفت: تا نیم درصد از منابع توسعه ملی برای شرکت های دانش بنیان نیازمند به تسهیلات ارزی در نظر گرفته شده است و تفاهم نامه ای که با این صندوق داشتیم قرار شده تا به یک تعداد از شرکت های دانش بنیان که نمی توانند از صندوق شکوفایی استفاده کنند به صندوق معرفی می شوند.

مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: دامپین و شکست بازار مطرح است و صرف اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نمی تواند تضمین کننده موفقیت آنها باشد.

قادری فر گفت: کمتر از 4.8 میلیون نفر تحصیلکرده زمانی می توانند برای کشور موثر و مفید باشند که مسیر و زیرساخت ها برای حضور این افراد فراهم شود و اعطای تسهیلات یکی از این حمایت ها است که با کمترین بوروکراسی و بیشترین سرعت برای پیشرفت و توسعه در نظر گرفته شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *