برنده نوبل به دنبال چیست؟ + عکس

6:30 - 07 فروردين 1395
کد خبر: ۱۰۷۳۱۱
گزارش زیر در تاریخ 17 آذر 94 در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است که خبرگزار میزان آن را بازنشر می کند.
به گزارش ، به گزارش اوکراین تودی‌، سوتلانا الکسی‌یویچ اظهار کرد: وقتی نویسندگی را شروع کردم، واقعا دلم می‌خواست بدانم ما که هستیم‌، چه جور مردمی هستیم‌، چرا این‌قدر اشتباه و زشت زندگی می‌کنیم و چرا از این ایده زیبا هیچ چیز درنیامد. من رنج کشیدن مردم را در اطرافم می‌دیدم و می‌خواستم برای آن جوابی پیدا کنم.
برنده نوبل به دنبال چیست؟ + عکس

سوتلانا الکسی‌یویچ متولد 31 می سال 1948 در شهر «استانیسلاو» اوکراین و از پدری بلاروسی‌ و مادری اوکراینی است. او سال 1972 از دانشگاه فارع‌التحصیل شد و به عنوان روزنامه‌نگار مشغول به کار شد. این نویسنده در سال 1985 کتاب «چهره غیرزنانه جنگ» را به چاپ رساند؛ اثری که در آن به تجربیات زنان در زمان جنگ جهانی دوم پرداخت. «پسران زینکی» کتابی است که او درباره جنگ افغانستان به نگارش درآورده. «صداهایی از چرنوبیل» روایت دردناک الکسی‌یویچ از انفجار اتمی سال 1986 چرنوبیل است. او در این کتاب، گفت‌وگوهایش با بازماندگان این حادثه تلخ را منتشر کرده است. این اثر در سال 2005 به چاپ رسید و جایزه حلقه منتقدین ادبی کتاب ملی آمریکا را کسب کرد.

از میان کتاب‌های این نویسنده بلاروسی «چهره غیرزنانه جنگ»، «صداهایی از چرنوبیل» و «پسران زینکی» که تاریخچه‌ای از جنگ شوروی و افغانستان است به زبان انگلیسی برگردانده شده است.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *