رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری اولین دوره آموزشی ساختار شناسی جرائم

0:00 - 16 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - اولین دوره کارگاه آموزشی ساختار شناسی جرائم و پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ویژه کارکنان اداره کل زندان های استان کرمان برگزار شد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی اداره زندان های کرمان، ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر اداره کل زندان های کرمان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان، اولین دوره از کارگاه های آموزشی با عنوان ساختار شناسی جرائم و پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ویژه کارکنان و زندانیان را برگزار کرد.

علی ولی نیا مدیر کل زندان های استان کرمان در افتتاحیه برگزاری این کارگاه های آموزشی گفت: به منظور آشنائی پرسنل با ساختار جرائم و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرم ، ستاد پیشگیری و کاهش  آسیب اداره کل با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط، طی14 برنامه آموزشی فراگیر به صورت دوره ای کرده است.

ولی نیا در آغاز سخنان خود، ضمن تقدیر و تشکر از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  و سایر مسئولین ، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان های استان پرداخت.

 مدیر کل زندانها اقدام انجام شده از طریق دبیرخانه ستادکاهش آسیب  اداره کل را حرکتی موثر و سازنده  در مسیر برنامه های اصلاحی و تربیتی و نیل به اهداف بلند مدت سازمانی  عنوان کرد و بهره مندی از توان علمی و تجربی قضات و کارشناسان دادگستری را زمینه ساز درک و کسب آگاهی بیشتر کارکنان زندان های استان در پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم توصیف کرد.

وی بیان داشت: پیشگیری مقدم بر درمان است و این آموزش ها می تواند سطح آگاهی  قشر کارمند را از ابتلاء به جرائم و تخلفات سهوی و یا جرم افزایش دهد.

در ادامه خالقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ،اقدام صورت گرفته از سوی مدیر کل و دبیرخانه ستاد کاهش آسیب  اداره کل زندان ها را ارزشمند و بسیارمهم عنوان کرد.

وی گفت: با افزایش سطح آگاهی و بهره گیری از مطالب ارائه شده در این دوره ها ، کارکنان اداره کل زندان ها می توانند در انجام وظایف زندانبانی خویش موفق تر عمل نمایند و برگزاری این دوره ها و اهمیت دادن به موضوع  پیشگیری از وقوع جرم می تواند  الگوی مناسبی برای سایر کارکنان وابسته به سازمان زندانها باشد.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *