بستری شدن 100مورد بیمار آنفولانزا در کرمان/ آمار نگران کننده نیست

10:56 - 15 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۶۳۸۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون در کرمان حدود 100 مورد بیمار طی این مدت در بیمارستان‌های سطح شهر بستری شده‌اند که آمار نگران کننده‌ای نیست.
بستری شدن 100مورد بیمار آنفولانزا در کرمان/ آمار نگران کننده نیستبه گزارش گروه اجتماعی میزان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، نوذر نخعی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کرمان اظهار کرد: آنفلوآنزا موضوع جدیدی نیست که در کشورهای دیگر رخ ندهد، این بیماری از فروردین سال 1388 به صورت عالم‌گیری آغاز و در اقصی نقاط دنیا هر ساله در فصول سرد خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: آنفلوآنزا در آمریکا در هر سال بین پنج تا 20 درصد مردم را مبتلا  می‌کند و هر ساله سه تا 49 هزار نفر به علت این بیماری فوت می‌کنند.

نوذری افزود: در پاییز امسال در کرمان به نظر می‌رسد، شدت بیماری در افراد مبتلا که دچار بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری‌های تنفسی مزمن و بیماری‌های قلبی هستند، بیشتر بوده است و این امر سبب شده تعداد موارد بستری کمی بیش از سال‌های قبل باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد موارد مرگ ناشی از بیماری آنفلوآنزا در استان کرمان به حدود 16 مورد طی یک و نیم ماه گذشته رسیده است و تقریباً همه آنها مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن بوده‌اند.

نوذری تاکید کرد: همچنین تاکنون در کرمان حدود 100 مورد بیمار طی این مدت در بیمارستان‌های سطح شهر بستری شده‌اند که آمار نگران کننده‌ای نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان راه‌های پیشگیری از آنفلوآنزا تصریح کرد: شهروندان از دست دادن و روبوسی خود تا حد امکان بکاهند در صورت داشتن علایم سرماخوردگی از حضور در اجتماعات بپرهیزند تا دیگران را بیمار نکنند.

نوذری تصریح کرد: دست‌های خود را مرتب و با دقت با آب و صابون بشویید به ویژه هنگامی که از بیرون به منزل بر می‌گردید و در مدارس سعی شود دانش‌آموزان مبتلا به علایم سرماخوردگی تا زمان بهبودی کامل به منزل هدایت شوند، همچنین این اصل در مهد کودک‌ها نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: در صورت بروز علایم سرماخوردگی با مصرف مایعات سبب تسریع در بهبود بیماری شوید در صورت شدید بودن علایم به پزشک مراجعه کنید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: استفاده از ماسک معمولی در بیماران به منظور پیشگیری از گسترش ویروس در جامعه توصیه می‌شود، هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با گودی آرنج بگیرید و خانم‌های باردار در رعایت اصول پیشگیری دقت کامل داشته باشند.




سروش
|
-
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
این نکات رو هر کسی میداند راهکار ارایه نمایید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *