حفظ سلامت و ارتقاءکارآمدی قوه قضائیه مهمترین هدف معاونت فرهنگی است

23:30 - 12 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۶۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه اظهار داشت : باید با رفتار سازی فرهنگی در جهت نهادینه کردن تفکر اسلامی و منش انقلابی با هدف عالی حفظ سلامت و افزایش کارآمدی قوه قضاییه گام برداشت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام سعید آذر شین فام در جلسه تبیین سامانه ارزیابی و رتبه بندی فعالیت های فرهنگی دادگستری ها در جمع شورای معاونین و رابطان فرهنگی دادگستری کل استان یزد ، افزود : استحکام و تداوم هر نظام یا حکومت به سلامت و کارآمدی قوه قضاییه و دستگاه عدلیه آن بستگی دارد و اگر سلامت این قوه تحت الشعاع قرار گیرد بدون شک سلامت سایر دستگاه و اعتماد مردم به نظام از دست خواهد رفت.

وی هم گرایی و هم فکری در امور فرهنگی را خواستار شد و بیان داشت : مهمترین اصل در تأثیر گذاری کار فرهنگی ، اخلاص در عمل و هخوانی گفتار و کردار است.

 این مقام مسئول با اشاره به آیه 44 سوره بقره تصریح کرد : عامل فرهنگی خود باید الگوی فرهنگی باشد و با رفتار خود در محیط در پیشبرد اهداف فرهنگی موثر باشد.

وی ارتقاء فرهنگ دینی و تفکر انقلابی و افزایش قانونمندی و التزام به قانون را مهمترین اهداف معاونت فرهنگی ذکر کرد و ابراز داشت : ترویج فرهنگ صلح و سازش و افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضا نیز از دیگر اهداف این معاونت است.

حجت الاسلام آذر شین فام از کارکنان دستگاه قضایی ، خانواده کارکنان ، مراجعین به دستگاه قضایی و عموم مردم به عنوان جامعه مخاطب معاونت فرهنگی یاد کرد و گفت : این معاونت باید با اولویت بندی مناسب برنامه های فرهنگی مناسب را برای تمامی جامعه مخاطب خود برنامه ریزی و اجرا نماید.

وی بهترین شیوه عملی اجرای برنامه های فرهنگی را تشکیل هسته های جهادی دانست و اظهار داشت : هسته های جهادی همان تشکل های خود جوش درون ادارات هستند که با همکاری هم و بدون هیچ چشم داشتی با نیت خیر و خالص امور فرهنگی را به عهده گرفته و برنامه ریزی و اجرا می نمایند.

مشاور معاون فرهنگی قوه قضاییه از ارزیابی دقیق عملکرد معاونت های فرهنگی دادگستری استان ها با راه اندازی سامانه جدید خبر داد و  افزود : این سامانه امتیاز های حایز اهمیتی را برای اصلاح فرایند ها و همچنین ارائه طرح و پیشنهادهای خلاقانه قائل شده است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *