انتشار «آزادی‌های بزرگ» در انتقاد به نقض حقوق بشر در انگلیس

2:50 - 12 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۲۲۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - کتابی جدید با عنوان «کتاب کوچک من درباره آزادی‌های بزرگ؛ قانون حقوق بشر در تصاویر» به قلم کریس ریدل تصویرگر و نویسنده کودک و نوجوان منتشر و به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.
، کریس ریدل که امسال به‌عنوان نهمین مقام افتخاری ادبیات کودک انگلیس شناخته شد کتابی مصور با عنوان «کتاب کوچک من درباره آزادی بزرگ؛ قانون حقوق بشر در تصاویر» را برای کودکان دبستان به رشته تحریر درآورده است.

ریدل به تازگی به خاطر نگارش این کتاب مصور که نگاهی انتقادی به وضعیت حقوق بشر در انگلیس دارد مورد سرزنش منتقدان قرار گرفته است. برخی از منتقدان ریدل بر این باورند که او با تالیف این اثر روی موضوع بسیار جنجال برانگیزی دست گذاشته که می تواند حاشیه های زیادی را برای او به همراه داشته باشد.

این منتقدان به صراحت اعلام کردند که این رفتار از ریدل به عنوان مقام افتخاری ادبیات کودک انگلیس چندان قابل قبول نیست.

این در حالی است که بسیاری از هواداران این نویسنده بر این باورند که این نویسنده با ارائه این کتاب مصور نه تنها کودکان را با حق و حقوق خود آشنا می‌کند بلکه تلنگری به دولت مردان انگلیس می‌زند که قوانین حقوق بشر را به خوبی در این کشور رعایت نمی کنند و تهدیدی بزرگ برای اجرای این قوانین در کشور تلقی می شوند.  

ریدل که در ماه ژوئن سال جاری به عنوان مقام افتخاری ادبیات کودک در انگلیس منصوب شده در مقدمه کتابش می‌نویسد: «این آزادی‌ها برای حمایت از تک‌تک ما و برای همیشه ایجاد شده است. اینها بخشی از چیزهایی است که از آن به عنوان حقوق بشر یاد می‌شود.»

«کتاب کوچک من درباره آزادی بزرگ؛ قانون حقوق بشر در تصاویر» حاوی ۱۶ تصویر و ۱۶ قانون است که به قلم و تصویرگری کریس ریدل منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب قرار است از امروز چهارشنبه در کتابفروشی‌های انگلیس و به ارزش ۴ یورو به مخاطبان عرضه شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *