طرح شکایت ایران بعد از مسابقات تکواندو گرندپری

14:31 - 10 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۰۰۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
خبرگزاری میزان - تکواندو ایران به طور رسمی اعتراض خود را نسبت به حذف نام مهدی خدابخشی از مسابقات گرندپری مکزیک بعد از این پیکارها اعلام خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی ؛ فدراسیون جهانی تکواندو چند روز قبل با ارسال نامه ای به کشورهایی که تکواندوکارانشان قرار است در مسابقات فینال گرندپری (جایزه بزرگ و انتخابی المپیک) شرکت کنند، اعلام کرد که بازیکنان مصدوم اجازه حضور در این مسابقات را ندارند.

کادرفنی تیم ملی تکواندو پس از مسابقات فینال گرندپری مکزیک و با ارزیابی حریفان و بازی های انجام شده تصمیم دارد،‌در نامه ای اعتراض رسمی خود را نسبت به حذف نام خدابخشی از این مسابقات اعلام کند. این اعتراض به دلیل سرمایه گذاری ایران در سه سال گذشته برای شرکت تکواندوکارانش در مسابقات گرندپری صورت می گیرد.

در پیکارهای فینال گرندپری تنها هشت تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی مجوز شرکت دارند.

در نامه فدراسیون جهانی تکواندو به ایران صراحتا از حذف نام مهدی خدابخشی در مسابقات فینال گرندپری نام برده شده است تا به این صورت با حذف مرد شماره یک رنکینگ وزن سوم المپیکی از ایران، تکواندوکار رده نهمی از ساحل عاج جایگزین این بازیکن شود.

با اینکه از حدود یک سال قبل سهمیه المپیک خدابخشی توسط امتیازاتی که وی در مسابقات مختلف کسب کرده، مسجل شده است اما با نظر کادرفنی تیم ملی قرار بود خدابخشی با حضور در مراسم وزن کشی مرحله نهایی مسابقات گرندپری در مکزیک، چهار امتیاز دیگر المپیکی به اندوخته هایش اضافه کند اما با حذف او از سوی فدراسیون جهانی یک حریف دیگر در وزن سوم المپیکی به حریفان المپیکی خدابخشی افزوده شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *