ترکیه خواستار گشایش کریدور نظامی بین آنکارا و مسکو شد

11:41 - 10 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۹۱۵
خبرگزاری میزان-نخست وزیر ترکیه خواستار گشایش کریدوری نظامی بین این کشور و روسیه به منظور جلوگیری از تکرار حادثه ای مشابه ساقط شدن جنگنده سوخو روس شد.
نخست وزیر ترکیه خواستار گشایش کریدور نظامی بین آنکارا و مسکو شدبه گزارش سرویس بین الملل ؛"احمد داوود اوغلو"، امروز _سه شنبه_ با تاکید بر اینکه ترکیه به تلاش هایش برای پایان دادن حضور داعش در مرزهای مشترک با سوریه ادامه می دهد، خواستار گشایش کریدور نظامی بین ترکیه و روسیه به منظور جلوگیری از تکرار حادثه ای مشابه ساقط شدن جنگنده روس شد.

وی با اشاره به اینکه طرف روس باید بداند که ترکیه اقدامی دفاعی انجام داده و این حریم هوایی ماست که نقض شده است، افزود: آنکارا خواستار تنش با هیچ کشوری نیست.

نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: ما نمی توانیم پس از نقض چندین باره حریم هوایی خود توسط  جنگنده های روسیه در جایگاه نظاره گر قرار بگیریم.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین طی سخنانی در کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی گفت: سرنگونی هواپیما روس "اشتباهی بزرگ" بود.

وی همچنین گفت: ما تمام دلایل را داریم که باور داشته باشیم تصمیم برای سرنگون کردن هواپیمای ما برای تضمین امنیت مسیر نفت به ترکیه، به بندرهایی که از آنجا به تانکرها منتقل می‌شوند، اتخاذ شده است.

دولت ترکیه در حالیکه از عذرخواهی به دلیل این حمله سرباز می‌ زند هر گونه ارتباط با گروه تروریستی داعش را نیز رد می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *