رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسیر نجف به کربلا به شبکه وای فای رایگان مجهز شد

19:40 - 09 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۷۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - مدیرعامل همراه اول با اشاره به راه‌اندازی شبکه وای فای رایگان در مسیر نجف به کربلا، گفت: سال گذشته، چهار روز قبل از اربعین شبکه اپراتورهای عراقی سرویس های خوبی ارائه نکردند، اما امسال به واسطه استقبال بیشتر زائران از هشت روز قبل از اربعین این مشکل بروز کرد.
به گزارش ، وحید صدوقی اظهار کرد: این مشکلات نشان می دهد که اپراتورهای عراقی برای این حجم از زائران پیش بینی لازم را نکرده اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایران از جمله افزایش لینک های ارتباطی گفت: قرار بود ارتباط مستقیمی میان شرکت زیر ساخت ارتباطات ایران و عراق برقرار شود که این اقدام به دلیل ناتوانی اپراتورهای عراقی عملیاتی نشده است.

مدیر عامل شرکت همراه اول افزود: ما به علت پیش بینی احتمال بروز مشکل در برقراری ارتباط مشترکان همراه اول، شبکه وای فای در مسیر نجف به کربلا ایجاد کرده ایم.

صدوقی گفت: این شبکه در 9 نقطه با 160 امکان دسترسی و بالغ بر 750 مگابایت پهنای باند اینترنتی تامین شده است که به صورت رایگان به زائران خدمات و دسترسی اینترنتی می دهد.

مدیر عامل همراه اول با اشاره به نصب و راه اندازی تجهیزات مربوط به شبکه وای فای در عراق گفت: با وجود بروز مشکلاتی در زمینه پهنای باند در دو روز گذشته ، هیاتی از شرکت زیرساخت ارتباطات اکنون در عراق در حال مذاکره هستند و امیدواریم با افزایش پهنای باند، همه مشترکان بتوانند از خدمات این شبکه استفاده کنند.

وی درباره نقاط ارائه اینترنت وای فای رایگان گفت: شبکه وای فای در دو محل استقرار ستاد عتبات در صحن حضرت زهرا ، خباطه، صحن مسلم بن عقیل کربلا و بین الحرمین راه اندازی شده است ، این شبکه همچنین در پنج ایستگاه بین راهی که ستاد عتبات موکب هایی را ایجاد کرده اند در حال سرویس دادن است.

توافقی برای کاهش تعرفه مکالمه با عراق صورت نگرفت
صدوقی درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش تعرفه مکالمه با عراق گفت: دولت ایران با مذاکراتی که با وزارت ارتباطات عراق داشت اعلام کرد که ما آماده ایم متناسب با کاهش تعرفه عراقی، طرف ایرانی نیز کاهش تعرفه بدهد، ‌این پیگیری ها تا دو روز قبل نیز صورت گرفت اما هیچ توافقی صورت نگرفت.

وی به پیشنهاد طر ف ایرانی برای کاهش پنجاه درصدی تعرفه مکالمه با عراق اشاره کرد و گفت: این مذاکرات به نتیجه نرسید و با توجه به در نظر گرفتن کف قیمت ها برای مکالمه با عراق نتوانستیم کاهش هزینه دیگری را اعمال کنیم.

مدیر عامل همراه اول از پیگیری های این شرکت برای کاهش هزینه استفاده از اینترنت در عراق خبر داد و گفت: با طرف عراقی در حال مذاکره هستیم تا علاوه بر ارائه شبکه وای فای رایگان، هزینه مصرف اینترنت مشترکان در ایام اربعین را نیز کاهش دهیم.

وی همچنین افزود: براساس اخرین آمارها بیش از 580 هزار نفر از مشترکان همراه اول در عراق به شبکه متصل شده اند و امروز خدمات بهتری دریافت کرده اند.

صدوقی گفت: با اقدامات شبکه های زین و آسیاتل عراق و ایجاد مسیر جدید و لینک های جدید ارتباطی به نسبت توانستیم به مشترکان خدمات بهتری ارائه کنیم.

وی درباره نرخ مکالمه با عراق گفت: نرخ مکالمه با ایران دریافت تماس یا مکالمه داخل عراق یک هزار تومان برای هر دقیقه است.

مدیرعامل همراه اول درباره همکاری نکردن احتمالی اپراتورهای عراقی با اپراتوری های ایرانی برای فروش بیشتر سیم کارت های عراقی گفت:‌ به دلیل اینکه رومینگ برای اپراتورهای عراقی درآمد بیشتری دارد بعید می دانم چنین اقدامی صورت گرفته باشد و اگر این اپراتورها بتوانند سرویس دهی کنند همکاری لازم را خواهند داشت.

وی افزود: شبکه اپراتورهای عراقی پاسخگو نیست، سه شنبه هفته قبل شبکه یکی از اپراتورهای عراقی کاملا خاموش شد و به همین علت مشترکان سه اپراتور ایرانی به یکی دیگر از اپراتورهای عراقی منتقل شدند که این اپراتور نیز به دلیل حجم تقاضا از سرویس دهی بازماند.

صدوقی درباره اقدامات ویژه در خاک ایران گفت:‌ در مرز شلمچه، چزابه و مهران ظرفیت قبلی حدود هفت سایت بود اما هم اکنون تتنها در مهران 13 سایت که هر کدام از این سایت ها معادل 5 سایت معمول است ایجاد کرده ایم.

وی افزود: در این منطقه 8 سایت نسل سوم تلفن همراه و 7 سایت نیز در مرز شلمچه و چزابه نصب شده و آمار شنبه 3 میلیون دقیقه مکالمه در این نقطه برقرار شده که رکوردی جدید است.

مدیر عامل همراه اول گفت: ما سال گذشته دو هزار کانال ارتباطی داشتیم که امسال بالغ بر 10 هزار کانال ارتباطی فقط در مهران ایجاد شده است.

وی پیش بینی کرد مشترکان همراه اول در عراق در ایام اربعین از مرز یک میلیون نفر عبور کند .

صدوقی  گفت: در ایام عادی در سراسر دنیا مشترکان همراه اول حدود 120 هزار نفر است که در ایام اربعین این حجم به 10 برابر می رسد و به دلیل پاسخگو نبودن شبکه های عراقی احتمال افت کیفیت ارتباطات وجود دارد.

وی گفت: امیدواریم در اپراتور چهارم عراق شبکه ای ایجاد کنیم چرا که بدون ایجاد شبکه امکان ارائه سرویس های قابل قبولی وجود ندارد .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *