رصد مستمر فعالیت‌های انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه

23:30 - 08 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۱۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کشور گفت: در راستای بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه درخصوص پیشگیری از جرائم انتخاباتی، ستاد ویژه ای در مرکز و به تناسب آن در مرکز استان‌ها و شهرستانها تشکیل شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مجید اکبر پورهدف از تشکیل این ستاد را  پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه کارشناسی و تخصصی در ستاد، افزود: در ستاد مرکزی، تاکنون سه جلسه تشکیل و ستاد های استانی و شهرستانی هم در کل کشور فعال شده اند و در حال حاضر جلسات به صورت منظم برگزار می شوند.
 
وی اضافه کرد: البته آن چیزی که در جلسه اول ستاد مرکزی مصوب گردید این بود که جلسات ستاد هر 15 روز یکبار تشکیل شود اما در ماه‌ها و روزهای منتهی به برگزاری انتخابات حسب ضرورت و بنا به تشخیص ریس ستاد فاصله زمانی برگزاری جلسات کمتر خواهد شد.
 
اکبرپور در ادامه درباره اقدامات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: این ستاد در راستای اقدامات پیشگیرانه و بر مبنای قوانین و مقررات جاری کشور و به خصوص قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی راه اندازی و اقدامات خود را بر اقدامات پیشگیرانه متمرکز می کند و چنانچه به جرائم و تخلفاتی در این خصوص برخورد کند به مراجع قضایی ارسال می نماید و تمام اقدامات ستاد از بدو فعالیت تا پایان انتخابات، با رویکرد پیشگیرانه است.

وی با ارزیابی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی و نحوه عملکرد این ستاد در استان‌ها افزود: تمامی استانها به این موضوع در سالجاری پرداخته اند و در همین راستا و همچنین با نگاه به نقشه راه خود که همان بخشنامه انتخاباتی ریاست محترم قوه قضاییه است، ستادهای استانی و شهرستانی فعال شده و گزارش‌های دقیق و مستمر خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد مستقر در معاونت اجتماعی قوه قضاییه اعلام می کنند.

اکبرپور افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته درخصوص برگزاری انتخابات، این ستاد فعال بوده و شاهد اقدامات موثری بوده ایم، پیش بینی می شود با نگاه به تجربه سابق و اقدامات جدید این ستاد در پایان برگزاری انتخابات از کارنامه خوبی برخوردار خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *