رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات طرح جدید مسکن قسطی از زبان وزیر راه و شهرسازی

11:00 - 08 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۹۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: انبوه سازان طی توافقی با بانک مسکن قرار شده تا واحدهای مازاد به صورت قسطی به متقاضیان فروخته شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، عباس آخوندی در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نشست کارشناسی کارگروه منطقه ای بهسازی بافتهای نابسامان اجلاس وزرای مسکن و شهر سازی آسیا و اقیانوسیه در جمع خبرنگاران از طرح جدید مسکن قسطی خبر داد و افزود: طی توافقنامه بین بانک مسکن و انبوه سازان قرار شده که مسکن های مازاد به متقاضیان فروخته شود.

وی افزود: این توافقنامه بیشتر یک هماهنگی بین انبوه سازان و بانک مسکن صورت گرفته تا مازاد عرضه مسکن در بازار که تولیدکنندگان به دلیل نبود منابع امکان فروش آن را ندارند.

این عضو کابینه هیئت دولت مطرح کرد: در واقع، عرضه کنندگان مسکن و بانک مسکن توافقی کردند تا بانک مسکن واحدهای اقساطی عرضه شده را برای فروشنده تضمین کند. بانک مسکن در این فراینده به عنوان یک ارگان دولتی قصد پرداخت هیچ گونه تسهیلات مالی و منابع را ندارد.

وی ادامه داد: این توافقنامه کار موثری است که بانک مسکن به عنوان تضمین کننده پرداخت اقساط راهگشای ورود واحدهای خالی به بازار مسکن می شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره سومین نشست کارشناسی کارگروه منطقه ای بهسازی بافت های نابسامان اجلاس وزرای مسکن و شهر سازی آسیا و اقیانوسیه بیان کرد: در این نشست تلاش می شود تجربیات بهسازی مسکن بین کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به اشتراک گذاشته شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از محورهای اساسی این نشست بهسازی بافت های ناکارآمد، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی شهرها به عنوان چالش تمام کشورهای حاضر در این نشست است.

وی در ادامه درباره بانک های توسعه ای گفت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد برنامه ششم توسعه بانک مسکن را به یک بانک توسعه ای تبدیل کند که بتواند عدم تعادل های بازار مسکن را ساماندهی کرده و بازار را از رکود خارج کند.

آخوندی اشاره کرد: همچنین مقرر شده بحث توسعه حمل و نقل از سوی وزارتخانه مربوطه در حوزه آزادراه ها در برنامه ششم توسعه مطرح شود.




کارمند مستاجر
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
جناب وزیر تقاضا می شود ماکارمندان وفرهنگیان بی مسکن را از مستاجری نجات دهید . اگر خانه های قسطی را فقط به مسکن اولی ها بدهید ثروتمندانوپولدارها نمی توانند بخرند
کارمند مستاجر
|
-
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
جناب وزیر تقاضا می شود ماکارمندان وفرهنگیان بی مسکن را از مستاجری نجات دهید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *