رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرصت ارتکاب جرم از مجرمان با اقدامات پیشگیرانه گرفته می‌شود

9:57 - 08 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۹۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - مدیرکل پیشگیری های امنیتی انتظامی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: باید با برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه مجرمان را از ارتکاب به جرم منصرف کنیم.
به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت پیشگیری از وقوع جرم، مجید اکبرپور اظهار کرد: با توجه به اینکه اقدامات اصلی ما قبل از وقوع جرم و در واقع پیشگیرانه است، تلاش می کنیم تا انگیزه در مجرمان برای وقوع جرم کاهش یابد.

وی گفت: وظیفه ما پیشگیری از وقوع جرم قبل از ارتکاب از سوی مجرمان است، به همین منظور اقدامات پیشگیرانه جدی صورت می گیرد تا مجرمان مزتکب جرم نشوند.

مدیرکل پیشگیری های امنیتی انتظامی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در سال 94 از سوی مسئولان مرتبط و دستگاه قضا انجام شده در برخی استان ها مانند فارس، با کاهش ورودی پرونده سرقت مواجه شده ایم و در برخی استان های دیگر شاهدیم که سرقت های خرد و تعزیری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: عوامل متعددی در جلوگیری از وقوع سرقت دخیل هستند، اما خیلی از اقدامات پیشگیرانه است و می توانند باعث کاهش سرقت شود، به عنوان نمونه شهرداری در زمینه ساخت وسازها موظف است که سازنده واحد مسکونی را ملزم کند که در واحدها، سیستم های حفاظتی مناسب نصب کنند زیرا این کار منجر به کاهش سرقت می شود.

مدیرکل پیشگیری های امنیتی انتظامی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اگر اقدامات ما به سمت اقدامات پیشگیرانه باشد کاهش سرقت را خواهیم داشت، همچنین در حوزه تولید خودرو باید با استفاده از سامانه و سیستم های حفاظتی از سرقت خودروها جلوگیری کرد.

وی نصب دوربین های پلاک خوان را موضوعی مهم در کاهش میزان سرقت عنوان کرد و افزود: در صورتیکه از طریق مخابرات بتوان به صاحبان خودروها هشدارهایی در خصوص اینکه وسایل نقلیه خود را زیر دوربین های پلاک خوان پارک کنند، این اتفاق در کاهش سرقت خودروها تاثیرگذار است.

اکبرپور افزود: اقدامات خوبی از سوی دستگاه های متولی در سال های اخیر برای نصب دوربین های پلاک خوان و امنیتی انجام شده، بطوریکه اکنون در مبادی ورودی و خروجی شهرها و در خیابان های اکثر شهرها دوربین های نصب شده است.

وی با بیان اینکه در خیلی از موارد این دوربین ها در رسیدگی به پرونده ها کمک می کند، تصریح کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه پیشگیری انجام شده، پیش بینی می شود تا پایان سال 94 و شش ماهه اول سال 95 حرکت دستگاه های متولی به سمت نصب دوربین ها، سرعت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل پیشگیری های امنیتی انتظامی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، نصب دوربین های پلاک خوان را نوعی خودکنترلی برای مردم دانست و گفت: با نصب این دوربین ها، سطح امنیت ارتقا می یابد و اگر کسی نیز قصد ارتکاب جرم داشته باشد با نگاه به دوربین ها از این اقدام منصرف خواهد شد و همچنین با این کار می توان مجرم را از انجام جرم منصرف کرد.

وی ادامه داد: وظیفه اداره کل پیشگیری های امنیتی انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اقدامات پیشگیرانه است و به نوعی اقدامات ما اقدامات ثانویه است و همه تلاش این است که با برنامه ها و اقداماتی که انجام می دهیم مجرم را از ارتکاب به جرم منصرف کنیم تا جرم به وقوع نپیوندند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *