تبدیل 220 هزار لیتر پلاسما به داروی بیماری‌های خاص

13:28 - 23 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۳۸۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو گفت: در حال حاضر220 هزار لیتر از پلاسمای ارسالی به آلمان، تبدیل به دارو برای بیماران خاص شده و به کشور بازگشته است.

: رئیس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو گفت: در حال حاضر220 هزار لیتر از پلاسمای ارسالی به آلمان، تبدیل به دارو برای بیماران خاص شده و به کشور بازگشته است.

محمد شاه بختی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره ارسال پلاسما به آلمان برای تولید دارو  اظهارکرد: پلاسماهای اهدایی که توسط مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو جمع‌آوری شده است برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما آماده فرآوری است، بر این اساس در هفته گذشته با نظارت سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط به کشور آلمان ارسال شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که محموله پلاسمای اهدایی برای تهیه دارو های بیماران خاص 8 هزارو 500 لیتر است، خاطرنشان کرد:  در حقیقت این محموله توسط شرکت بیوتست آلمان به داروهای خاص و گران قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل خواهد شد، سپس برای استفاده بیماران ایرانی، به کشور ارسال می‌شود.

به گفته رئیس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو، تاکنون 356 هزار اهدا صورت گرفته که از این تعداد 251 هزار لیتر پلاسما جمع آوری و 249 هزار لیتر برای تولید دارو به آلمان ارسال شده است.

شاه بختی در خاتمه با اشاره به این مطلب که در حال حاضر220هزار لیتر از پلاسمای ارسالی به آلمان، تبدیل به دارو شده و به کشور بازگشته است، افزود: در حقیقت این داروها با نظارت وزارت بهداشت و توسط داروخانه های دولتی توزیع می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *