لزوم برخورد قانونی فوری با متخلفان در اراضی ملی و منابع طبیعی

1:15 - 07 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۳۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین مظفری بر لزوم برخورد قانونی فوری با متخلفان در اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری آذربایجان شرقی تشکیل شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، اقدام عاجل و برخورد قانونی فوری با متخلفان در اراضی ملی و منابع طبیعی و ارائه گزارش عملکرد نهادهای اجرایی و قضایی به دادستانی کل کشور را از اهداف جلسه عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در این جلسه نسبت به بیان مفاد دستورات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی پرداخت و وظایف نهادهای اجرایی و قوای سه گانه را در این مورد تشریح کرد.

در ادامه پس از بحث و بررسی در خصوص طرحها و برنامه های اجرایی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان موارد ذیل به تصویب شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان رسید:

-        ظرف یک هفته تمام دستگاههای اجرایی عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گزارش خود را مبنی بر حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و منابع آبی به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی ارائه دهند.

-        کارگروه حفاظت از اراضی، کارگروه حفظ محیط زیست، کارگروه منابع آبی تشکیل گردد و هم راهکارهای اجرایی و هم راهکارهای قضائی خود در آینده را ارائه دهند.

-        صدا و سیما باید تلاش کند تا با به تصویر کشیدن مصادیق حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و اجرای احکام قضائی در مورد زمین خواری، کوه خواری و ... ، در جهت بازدارندگی و پیشگیری از جرم اقدام کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *