امور اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها در سایه امنیت به راحتی امکانپذیر است

20:30 - 05 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۱۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - ایزدخواه پیما گفت: در سایه امنیت و نظم می‌توان امور اصلاحی و تربیتی را به خوبی انجام داد و سیاست و رسالت خطیر سازمان که بازگشت سعادتمندانه مجرمین به جامعه است را اجرا کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های ایلام سرهنگ ایزدخواه پیما فرمانده یگان حفاظت سازمان زندانهای کشور در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری و مدیر کل زندانهای ایلام بیان داشت: در راستای برقراری نظم و امنیت در زندانهای استان ایلام با حمایت و پشتیبانی از پرسنل می‌توان زمینه اقتدار و سلامت آنان را افزایش داد.

وی تصریح کرد: کارکنان خدوم سازمان زندانها همیشه در معرض آسیب و صدمات روحی و روانی هستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندانهای کشور اقتدار و امنیت را لازمه اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی برشمرد و گفت: در سایه امنیت و نظم می توان امور اصلاحی و تربیتی را به خوبی انجام داد و سیاست و رسالت خطیر سازمان  (بازگشت سعادتمندانه مجرمین به جامعه ) را اجرا کرد.

در ادامه فارس نوری رئیس کل دادگستری ایلام تصریح کرد: تقویت یگان حفاظت زندانها به واسطه تأمین نیروی انسانی کارآزموده و با تجربه  از پرسنل ناجا  می تواند در ارتقاء و افزایش سطح امنیت زندان و افزایش قدرت واکنش سریع مثمرثمر باشد.

وی مشکلات و معضلات اجتماعی را محصول عدم توجه به امور فرهنگی جامعه برشمرد و افزود: تمامی نهادهای متولی فرهنگ می توانند در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش آفرین  باشند. 

نوری به اقدامات انجام شده در جهت کاهش جمعیت کیفری اشاره کرده و بیان داشت: دستگاه قضایی استان ایلام از هیچ کوشش و مساعدتی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان دریغ نمی کند.

وی در پایان سازمان زندان‌ها را یک نهاد حاکمیتی برشمرد و کمک به اقتدار و انسجام این تشکیلات را از وظایف سایر دستگاهها دانست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *