بیش از 20 هزار دختر "افغان" از تحصیل محروم شدند

12:00 - 08 بهمن 1394
کد خبر: ۱۰۳۰۲۹
سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگ جاری افغانستان موجب شد در 9 ماه اول سال جاری میلادی بیش از 20 هزار زن و دختر کاملا از تحصیل محروم شوند و 210 مدرسه این کشور تعطیل شده اند.
بیش از 20 هزار دختر به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد که به سبب تشدید جنگ و ناآرامی های قومی در افغانستان بیش از 20 هزار 500 دانش آموز دختر این کشور فقط از ژانویه تا سپتامبر سال میلادی جاری (دی 1393 تا شهریور 1394) مجبور به ترک تحصیل شدند.

براساس این گزارش، تهدید مستقیم گروه های معارض سیاسی علیه مدارس در این کشور نیز موجب شد تا بیش از 17 هزار دانش آموز دختر افغان دیگر جرات و حتی اجازه نیابند به مدرسه بروند و کاملا ترک تحصیل کردند.

سازمان ملل شرق افغانستان را جنگ زده ترین بخش آن کشور معرفی کرد و افزود: حداقل 13 هزار دانش آموز دختر شرق این کشور دیگر به مدرسه نمی روند زیرا ساختار مهندسی و آموزشی مدارس این منطقه کاملا از بین رفته است.

"تادامیچی یاماموتو" معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان نیز امروز از نتیجه اخرین تحقیقات سازمان ملل در آن کشور خبر داد و افزود: امروزه خشونت علیه زنان و کودکان افغان خاموش ترین بخش واقعیت های تلخ اجتماعی در افغانستان است که اگر جدی گرفته نشود تلفات و خسارات ناشی از آن بیش از تلفات جنگ نظامی در آن کشور خواهد شد.
/





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *