طلا ارزان می‌شود/ تاثیر ماه محرم بر بازار سکه و طلا

11:54 - 22 مهر 1393
کد خبر: ۱۰۲۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا در یک‌ماه اخیر تحت تاثیر قیمت جهانی قرار داشته و دچار نوسان بود، گفت: دامنه نوسان طلا به میزان 80 دلار در هر اونس و دامنه کاهش قیمت سکه در حدود 17 هزار تومان بود.

: رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا در یک‌ماه اخیر تحت تاثیر قیمت جهانی قرار داشته و دچار نوسان بود، گفت: دامنه نوسان طلا به میزان 80 دلار در هر اونس و دامنه کاهش قیمت سکه در حدود 17 هزار تومان بود.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان اینکه قیمت طلا متاثر از قیمت جهانی دچار نوسانات بسیاری در یک ماه اخیر بوده است، گفت: دامنه نوسان طلا در یک ماه گذشته، به میزان 80 دلار در هر اونس بوده است در همین زمان نوسانات ارز بسیار کم بوده و نسبت به نوسانات قیمت جهانی طلا قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در نتیجه قیمت طلا و سکه در داخل کشور تحت تاثیر نوسانات قیمت جهانی مواجه شده و دامنه کاهشی قیمت سکه را در حدود 17 هزار تومان داشتیم.

وی در خصوص پیش‌بینی قیمت آینده طلا گفت: قیمت طلا با نوسانات طلای جهانی در ارتباط است و همچنین تحت تاثیر قیمت نفت قرار خواهد گرفت. البته با توجه به نوسانات قیمت های جهانی پیش بینی می شود در حد یک تا یک و نیم درصد در آینده شاهد نوسان قیمت طلا باشیم.

وی با بیان اینکه قیمت طلا همچنان رو به کاهش است و با نزدیک شدن به روزهای پایانی مناسبت‌ها و ایام محرم، بازار داخلی خرید و فروش سکه و طلا رواج و رونق خود را از دست می‌دهد، گفت: قیمت جهانی طلا به پائین‌ترین حد و نرخ جهانی دلار به بالاترین حد خود طی 4 سال گذشته رسیده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *