اهداف جان کری از سفر به منطقه چیست؟

7:18 - 02 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۱۶۱۸
خبرگزاری میزان-وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در سفری دوره ای به منطقه به فلسطین اشغالی و چند کشور دیگر سفر کند.
به گزارش سرویس بین الملل ؛یک مقام رشد وزارت امور خارجه آمریکا اهداف سفر خاورمیانه ای جان کری را تشریح کرد.

این مقام آمریکایی گفت: جان کری در سفر منطقه ای خود به غرب آسیا از مناطق اشغالی دیدار کرده و با نتانیاهو و محمود عباس ملاقات خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این سفر عمدتا بر موضوع سوریه متمرکز خواهد بود گفت: کری سپس توقفی در امارات متحده عربی داشته و در آنجا در مورد مسائل مربوط به سوریه و وضعیت نامشخص این کشور با مقامات این شیخ نشین به بحث و تبادل نطر خواهد پرداخت .

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: در جریان دیدار کری با نتانیاهو طیف وسیعی از مسائل دوجانبه از جمله پیگیری مذاکرات واشنگتن ،موضوع سوریه و داعش مورد بحث قرار خواهد گرفت و ایده های موجود برای متوقف کردن خشونت ها و بهبود شرایط برای فلسطینی ها و قرار دادن تحولات در مسیری سازنده به بحث گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در این سفر وزیر امور خارجه آمریکا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم دیدار خواهد کرد و بر ادامه تلاش ها برای جلوگیری تبدیل شدن وضعیت موجود به وضعیتی ناپایدار و کمک به کاهش خشونت ها تاکید خواهد کرد.
 
این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا اینکه اخیرا نتانیاهو آنچه در کرانه غربی ودر تل آویو اتفاق می افتد را با حملات پاریس یکی دانسته غیر سازنده نمی داند گفت: برای برداشتن گام های مثبت بهتر است سخنان تحریک آمیز مطرح نشود .

وی درعین حال گفت، این به من ربطی ندارد و من قصد ندارم در این زمینه نتانیاهو را نقد کنم اما شعارهای تحریک آمیز به خشونت بیشتر دامن می زند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *