نمایش ناشیانه

8:10 - 30 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۷۲۷
خبرگزاری میزان - به باور جمهوری اسلامی ایران نه تنها برداشتی صوری از حقوق بشر در دستور کار کشور‌های غربی قرار دارد، بلکه تناقض رفتاری فاحشی نیز در ارتباط با حقوق بشر آن‌ها دیده می‌شود.
نمایش ناشیانهبه گزارش به نقل از روزنامه حمایت، موضوع حقوق بشر همواره یکی از موضوعاتی است که به عنوان اهرم فشار کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گرفته و از بهانه‌های متداول و ظالمانه آمریکا و غرب به شمار می‌آید.

در مقابل، نظام اسلامی ایران نیز طرح اتهامات واهی حقوق بشری از سوی غرب را بهره‌برداری سیاسی و سوء برداشت از حقوق بشر می‌داند. به باور جمهوری اسلامی ایران نه تنها برداشتی صوری از حقوق بشر در دستور کار کشور‌های غربی قرار دارد، بلکه تناقض رفتاری فاحشی نیز در ارتباط با حقوق بشر آن‌ها دیده می‌شود.

پنج‌شنبه گذشته کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای درباره نقض حقوق بشر در ایران صادر کرد. آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه ضد ایرانی رای موافق دادند.

 متن قطعنامه یاد شده بر مبنای گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران است که بر اساس همان گزارش حاکی از ادعای افزایش اعدام‌ها از سال ۲۰۰۵ تا کنون است.

 آنچه که مسلم است، سابقه «احمد شهید» بسیار سیاه‌ و تاریک و گزارش‌هایی که تاکنون از سوی وی تهیه شده کاملاً مغرضانه و یکسویه بوده است.

منابع اطلاعاتی این مهره سوخته استکبار، منابعی هدفدار، غیرواقعی و از آبشخور معاندین، منافقین و یا از طریق کشورهایی که به نحوی سابقه عناد و خصومت با نظام اسلامی دارند تغذیه شده است.

در این باره اما نکاتی در خور توجه و تامل است که به برخی از آنها اشاره می‌شود:
1- چندی پیش سه نفر از اتباع ایرانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر در عربستان محکوم شده بودند، بدون حضور وکیل یا مشخص بودن زمان محاکمه اعدام شدند. فارغ از اینکه این اقدام به دور از عرف حقوقی و دیپلماتیک انجام شده، این رویداد نشان‌دهنده استانداردهای دوگانه سازمان‌های حقوقی بشری و سازمان ملل در قبال اعدام قاچاقچیان در دو کشور متفاوت است.

سکوت غرب در رابطه با اقدامات عربستان و وضعیت اسفناک حقوق بشری این کشور، در قیاس با رصد مغرضانه تحولات حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران یکی از نمونه‌های تناقض رفتاری کشور‌های غربی در رابطه با حقوق بشر است.

با وجود اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی حقوق بشری است اما غرب همچنان بر سیاست مغرضانه‌ علیه ایران اصرار دارد.

 نظام حقوقی آمریکایی و غربی در حالی برای جمهوری اسلامی ایران گزارشگر ویژه تعیین کرده‌‌اند که اقدامات عربستان سعودی به عنوان مظهری از حکومت‌های مستبد منطقه- آغازگر جنگ یمن و حامی اصلی گروه‌های تروریستی و تکفیری- از نظر حقوق بشر غربی موضوعیت نداشته و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای در این‌باره احساس نمی‌کنند !

 سکوت حقوق بشر غربی در مقابل افسارگسیختگی عربستان در حالی است که فقدان آزادی بیان، بازداشت خودسرانه فعالان و عدم دسترسی آنها به وکیل، سیاست تبعض‌آمیز نسبت به اتباع عربستان، برخورد شدید با اعتراضات، ممنوعیت فعالیت سیاسی، مقابله با ایجاد هرگونه تشکل مردمی و غیردولتی، ممنوعیت رانندگی بانوان، نبود حق رأی زنان، محدودیت آموزش و تحصیلات دختران، ممنوعیت فعالیت اقتصادی و ورزشی زنان از امور بدیهی در عربستان است.

بنابراین جای تعجب ندارد که سازمان ملل و کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا که دارای روابط گسترده‌ای با این کشور هستند، همواره در برابر چنین اقداماتی از سوی حاکمان ریاض علیه شهروندان این کشور سکوت کنند و هیچ‌گاه در برابر نقض علنی حقوق بشر در این کشور اقدامی تاثیرگذار به عمل نیاورند.

2- در یمن، کشوری که با تجاوز عربستان مواجه است و حقوق اساسی انسان‌های بی‌گناه آشکارا نقض می‌شود، با وجود بمباران سنگین و جنو‌ن‌آمیز، هیچ صدایی از سوی حامیان حقوق بشر شنیده نمی‌شود.

 چراغ سبز غرب به عربستان باعث شده علاوه بر زیر‌ساخت‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس نیز هدف قرار گرفته و زنان و کودکان بی‌شماری در این کشور قتل عام شوند. اوضاع یمن در چنان شرایط اسفباری قرار دارد که کشتار بی‌گناهان یمنی از منظر مدعیان حقوق بشری نه تنها امری مکروه نیست بلکه اقدامی مجاز و مطلوب به شمار می‌رود.

امروز بحران یمن، بحرین، سوریه، عراق و داعش در غرب آسیا به صورت تهدیدی برای بشریت مطرح است اما این مخاطرات تنها زمانی در کانون توجهات قرار می‌گیرند که غرب، خود قربانی آن شود. حوادث اخیر پاریس نشان داد حامیان قطعنامه‌های ضدایرانی تامین‌کننده مالی تروریسم هستند و عربستان به عنوان ناقض اکثر اصول حقوق بشر، حمایت مستقیم از تروریسم را در دستور کار دارد.

از سوی دیگر، کشورهایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند از جمله ایران، عراق و سوریه در معرض اتهامات واهی سازمان‌های حقوق بشری قرار دارند.

3- مداخله عربستان در بحرین نیز از دیگر اقدامات ناقض حقوق بشر توسط این کشور است.
 اعزام نیروی نظامی سعودی و اماراتی به بحرین برای سرکوب معترضان و مردم را می‌توان به عنوان دخالت نظامی و از دیگر موارد نقض خلل‌ناپذیر حقوق بشر از سوی حاکمان آل سعود نه تنها در منطقه بلکه در کشورهای همسایه به شمار آورد.

کافی است نیم نگاهی به کشورهای اطراف از یمن گرفته تا عراق و سوریه بیندازیم تا دریابیم که اوضاع شهروندان آنها تا چه اندازه اسفبار است و تا چه میزان از ابتدایی‌ترین حقوق به دلیل بازی‌های سیاسی پشت پرده محروم مانده‌اند.

شکی نیست که تمام کشورهای معاند نظام مقدس اسلامی از جمله رأی دهندگان به قطعنامه اخیر ضد ایرانی از هم‌پیمانان عربستان سعودی به شمار می‌آیند.

 از یک سو، به برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی در ایران انتقاد می‌شود و از سوی دیگر نظام دیکتاتوری سعودی، حکومتی پدرسالار خوانده می‌شود؛ زمانی اعدام یک قاچاقچی که مراحل قانونی آن به خوبی و با عدالت طی شده در بوق و کرنا می‌شود و وقتی، خونریزی هزاران انسان بی‌گناه مباح شمرده می‌شود و با سکوت معنادار تایید می‌گردد!

اما سخن آخر خطاب به مجریان این سناریوی سوخته و ناشیانه است: نظام اسلامی ایران با پشتوانه فرهنگ غنی و تاکید بر شرافت و کرامت انسانی از مدافعان جدّی حقوق بشر واقعی و از منادیان حقوق برابر انسان‌ها است و یقیناً نظیر چنین نمایشی که ناشیانه، طرح و تنظیم شده هیچ خدشه‌ای بر روند رو به رشد و روشنگرانه کشورمان که نقشی بی‌بدیل و غیرقابل انکار در صحنه عدالت جهانی دارد، نخواهد داشت و رؤیای پریشان خلل و نفوذ در نظام اسلامی با چنین بهانه‌های کودکانه‌ای به هیچ وجه تعبیر نخواهد شد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *