رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد ٢.٧ درصدی مصرف انرژی در تابستان امسال

22:00 - 29 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۶۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - معاون راهبری شبکه برق کشور با اشاره به گذر موفقیت آمیز از پیک بار سال ٩٤، از رشد ٢,٧ درصدی مصرف انرژی در تابستان امسال خبر داد.
به گزارش ، مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری شبکه برق کشور در گردهمایی سالانه معاونان بهره برداری شرکتهای برق منطقه ای کشور، با مقایسه آمار و وضع شبکه در سال ٩٤ نسبت به سالهای گذشته، گفت: با تدابیر اتخاذ شده، در تابستان امسال شاهد رشد ٢.٧ درصدی میزان مصرف بودیم.

وی ادامه داد: امسال اقدامهای بسیاری برای گذر از پیک بار انجام شد اما مهمترین اقدام، توسعه ٩٠٠ مگاوات قدرت اولیه جدید در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٣ بود.

معاون راهبری شبکه برق کشور افزود: ذخیره عملیاتی صنایع بزرگ، از دیگر تمهیداتی بود که برای عبور از پیک بار امسال برنامه ریزی شد.

وی گفت: در این زمینه، با همکاری شرکت توانیر، مدیریت و برنامه ریزی ذخیره عملیاتی ١٥ واحد صنعتی بزرگ در دستور کار قرار گرفت که نسبت به سال گذشته (سه صنعت بزرگ) ٤٠٠ درصد رشد داشته است.

رضا ریاحی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز در این گردهمایی گفت: یکی از بحثهای مرتبط با سیستمهای حفاظتی که بخش عمده ای از شبکه بهره برداری را تشکیل می دهد، لزوم تخصیص نقدینگی مناسب به این بخش است.

وی گفت: براساس بررسیهای انجام شده، در سالهای گذشته حدود ٢٠ درصد از بودجه بخش بهینه سازی جذب شده و بخش عمده ای از آن استفاده نشده است که این موضوع، در درازمدت به شبکه لطمه وارد می کند.

ریاحی، انجام تدابیر درست و همکاری خوب شرکتهای برق منطقه ای را از عوامل گذر موفقیت آمیز از پیک بار سال ٩٤ برشمرد و افزود: همه ساله در فاصله هفته هفدهم تا بیست و سوم سال، با کمبود برق مواجه هستیم که امید می رود با مدیریت صحیح صادرات و میزان مصرف صنایع، اعمال حفاظتهای ویژه، استفاده درست از ذخیره عملیاتی و همکاری و هماهنگی خوب شرکتهای منطقه ای با مرکز راهبری شبکه برق کشور، پیک بار سالهای آینده را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *