جمهوری اسلامی ایران بدیل نظام‌های سیاسی غربی را در جهان مطرح کرد

9:20 - 29 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۵۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - آیت الله آملی لاریجانی قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را برگرفته از حیات طیبه الهی دانست و گفت: قدرت‌های جهانی امروز مجبورند به قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف کنند.
به گزارش به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در همایش دولت و ملت، همدلی و همزبانی که در چالوس برگزار شد با طرح این پرسش که ماهیت نظام جمهوری اسلامی چیست و چرا دشمنان و جبهه استکبار تا این حد با نظام اسلامی ایران مخالف هستند گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها توانسته سر پا بماند و رمز این ماندگاری وحدت و همدلی و همزبانی دولت و مردم است که از اقتدار ملت ما حفاظت می کند.

جمهوری اسلامی ایران بدیل نظام‌های سیاسی غربی را در جهان مطرح کرد

رئیس قوه قضاییه افزود: جمهوری اسلامی ایران بدیل نظام های سیاسی غربی را در جهان مطرح کرد.

آیت الله لاریجانی با اشاره به اینکه نگاه مادی گرا و لیبرالی غرب تنها بر پایه تولید و مصرف گرایی است گفت: آنها به توسعه تولیدات خود فکر می کنند و با استفاده از عقلانیت ابزاری تنها به تولید می اندیشند بدون آنکه به مسائل و اثرات جانبی آن از جمله از بین رفتن محیط زیست کاری داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا انقلاب اسلامی ایران را نظامی بدیل و رقیب برای نظام های سیاسی غرب دانست و افزود: غربی ها و دانشمندان آنها گمان می کردند که آموزه های زندگی مادی غرب جهان را فرا می گیرد اما اینک اعتراف می کنند که جهان به سمت ارزش های ایمانی رفته است.
آیت الله لاریجانی مردم سالاری دینی را الگوی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران تنها به داشتن ثروت یا اقتدار نظامی نیست بلکه این ماهیت ایمانی و دینی نظام ماست که به چالشی برای غرب بدل شده است.

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر توحید و ایمان به پیامبر و ارزش های دینی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در تغییر نگرش و باور اندیشمندان غرب درباره باورهای دینی موثر بوده است.

آیت الله لاریجانی با تاکید بر اینکه زندگی بر پایه نحوه حیات و عقلانیت مبتنی بر حیات طیبه بر این باور است که غایت و نهایت این عالم و تمام عوالم، خداوند متعال است تصریح کرد: نگاه قرآنی و ایمانی مبتنی بر حیات طیبه نگاه انسان به زندگی را عوض می کند.

جمهوری اسلامی ایران بدیل نظام‌های سیاسی غربی را در جهان مطرح کرد

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران زلزله ای در نظام های سیاسی دنیا ایجاد کرده و تصور نگاه و ایده ای فراتر را به دنیا عرضه کرده است.

آیت الله لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ همدلی و وحدت به منظور تحکیم اقتدار این نظام از اهمیت هماهنگی و همدلی میان سه قوه نیز سخن گفت و افزود: میان روسای قوا همدلی خاصی وجود دارد و این وظیفه تمام مسئولان است که با هم کار کنند و ما نیز همواره در چارچوب سیاست های نظام از دولت حمایت کرده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه ثمره وحدت و همدلی و همزبانی میان مردم، دولت و مسئولان را حفظ نظام اسلامی و افزایش امنیت و اقتدار آن دانست و ابراز امیدواری کرد این همدلی و وحدت روز به روز افزایش یابد.

گزارش تصویری همایش دولت و ملت، همدلی و همزبانی با حضور رئیس قوه قضائیه




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *