760 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند

20:10 - 28 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۴۲۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: قریب 760 هزار نفر از دستگاه عظیم تعلیم و تربیت بازنشسته شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ، علی‌اصغر فانی امروز در گردهمایی فرهنگیان شاهرود در دانشگاه صنعتی این شهر اظهار کرد: پیشرفت کشور وابسته به رشد آموزش و پرورش است.

فانی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی به نقش فرهنگیان در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور اشاره کرد و افزود: نقش فرهنگیان در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور بی‌نظیر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز عقلانیت و خردورزی در دولت تدبیر و امید حاکم است، از تمامی فرهنگیان استان به دلیل همدلی و هم‌زبانی در فعالیت‌ها تشکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور افزود: مدیریت یکی از ارکان تعلیم و تربیت کشور است و نقش مهمی در فرایند تعلیم و تربیت دارد.

فانی منابع انسانی در آموزش و پرورش را کلیدی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت ذکر کرد و افزود: با نبود معلم تعلیم و تربیت تعطیل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پر سرمایه‌ترین دستگاه کشور را به لحاظ منابع انسانی در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: بیش از یک‌میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: قریب 760 هزار نفر نیز از دستگاه عظیم تعلیم و تربیت بازنشسته شده‌اند.

فانی در قسمتی دیگر از سخنان خود در جمع فرهنگیان شاهرود از برنامه درسی به عنوان رکن سوم تعلیم و تربیت نام برد و گفت: فرهنگیان باید نقشه راه و برنامه درسی مدون در اختیار داشته باشند که این منبعث از اهداف تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین منابع مالی و تجهیزات را از دیگر ارکان سند تحول نظام آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: منابع مالی، فضا و امکانات بستری است که تعلیم و تربیت در آن شکل می‌گیرد.

فانی با اشاره به اینکه نظام آموزشی باید فعالیت‌های مرتبط با خود را ارزیابی و ترمیم کند پژوهش و ارزشیابی را از دیگر ارکان سند تحول آموزش و پرورش خواند.

وی از فرهنگ مشارکت به عنوان یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید ذکر کرد و افزود: حضور سایر دستگاه‌ها اهم از دولتی و غیردولتی می‌تواند در تحقق اهداف تعلیم و تربیت کمک کند.

فانی آموزش و پرورش استان سمنان را یکی از دستگاه‌های آموزش و پرورش موفق کشور خواند و افزود: تمامی این موفقیت‌ها حاصل تلاش معلمین و فرهنگیان پرتلاش استان در عرصه تعلیم و تربیت است.

گفتنی است این گردهمایی با حضور بیش از یک هزار نفر از فرهنگیان شاهرود در محل سالن دانشگاه صنعتی این شهر برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *