شوخی‌های ناهنجار در شبکه‌های اجتماعی دردسرساز شد

15:25 - 28 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۴۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتای شرق استان تهران از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی در این منطقه خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی ، عبدالله محمدی از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی در منطقه شرق استان تهران خبر داد و اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در شبکه‌های اجتماعی لاین و تلگرام اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی و طراحی اعلامیه ترحیم علیه او و خدشه‌دار کردن وجهه اجتماعی‌اش کرده‌اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و اظهار داشتند که با شاکی پرونده دوست و هم باشگاهی بوده و انگیزه خود از این عمل شوخی اعلام کردند.

محمدی ادامه داد: بنابراین نام‌برده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل دادستانی قرچک شد.

رئیس پلیس فتای شرق استان تهران در خاتمه گفت: طبق ماده 16 فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *