رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجازه بروز جرایم خشن را در جامعه نمی‌دهیم

13:01 - 28 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۳۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - ملکی با اشاره به برخورد با جرایم خشن از عزم جدی دستگاه قضایی استان کرمانشاه برای مقابله با این جرایم خبر داد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در جلسه ستاد مبارزه با جرایم خاص از عزم جدی دستگاه قضایی این استان برای مبارزه با این جرایم خبر داد و گفت: مصمم هستیم با اینگونه جرایم که موجب تشویش اذهان عمومی می شوند برخورد ویژه داشته باشیم کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده است و اجازه نخواهیم داد این جرایم در سطح جامعه رخ دهند و افزایش یابند.

وی افزود: در این میان بحث سرقت را بیش از سایر موارد باید جدی بگیریم؛ چرا که این موضوع باعث تشتت اذهان عمومی می شود و باید سعی کنیم تا جایی که ممکن است از بروز این جرم که احساس امنیت را در بین مردم به مخاطره می اندازد جلوگیری و با سارقین به شدت برخورد کنیم. چنانکه دستور داده شده است که کمترین مساعدت عفو و تخفیف را در زندان ها با سارقین انجام دهند تا مجازات خود را کامل تحمل کنند و هیچ گونه رأفتی شامل حال آنها نخواهد شد.

ملکی ادامه داد: 4 شعبه ویژه رسیدگی به جرایم سرقت در دادسرا تشکیل شده است که اینگونه پرونده ها را در کمترین زمان ممکن رسیدگی می کنند .

وی در ادامه به برخی موارد که می توانند از سرقت جلوگیری کنند اشاره کرد و یادآور شد: تمهید روشنایی معابر ، نصب دوربین های مدار بسته در صنوف مختلف و همچنین در مشاعات آپارتمان ها از مواردی است که می تواند مانع از بروز سرقت شود . البته در این راستا به لینک سیستم های پایش تصویری نیروی انتظامی و شهرداری نیاز است تا رسیدگی به این جرم با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در پایان تاکید کرد: اگر این جلسات و مصوبات آن جدی گرفته نشوند نتیجه ای حاصل نخواهد شد و تنها وقت خود را تلف کرده ایم. بنابراین لازم است همه ی ارگانها و نهادها موضوعات مطرح شده و مصوب را جدی بگیرند تا کاری عملی انجام شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *