رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارخانه‌های بزرگ توسعه نمی‌آورند

18:30 - 27 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۲۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توسه با احداث کارخانه های بزرگ و آسمان خراش ها ایجاد نمی شود گفت: انسان کانون توسعه است و توسعه با انسان ها و برای انسان ها شکل می گیرد.
به گزارش ، علی ربیعی در مراسم اختتامیه نخستین دوره کتاب سال اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور (نشان دهخدا) که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نوعی با فرهنگ هم سر کار دارد افزود: این وزاتخانه فرهنگ تعاون، بیمه و کار را نیز دنبال می کند و از همه مهم تر فرهنگ خیر جمعی که گمشده جامعه امروز ایران است همیشه در برنامه های ما وجود دارد.

وی به همزمانی برگزاری این جشنواره با هفته کتاب، به اهمیت و نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه پرداخت و گفت: اگر می خواهیم درباره کتاب حرف بزنیم باید در اولین گام بحث ذی نفعان متعدد کتاب را مطرح کنیم و اگر می خواهیم کتاب را برای جامعه به ارمغان ببریم نمی توانیم آن‌ها را نبینیم.

ربیعی با اشاره به اینکه هنوز چیزی جای کتاب کاغذی را نمی گیرد و خود کتاب هنوز هم یک نماد است راه نجات جامعه را بازگرداندن آدم های اهل کتاب به متن جامعه دانست و  اظهار کرد: نخستین گروه ذینفعان کتاب نویسندگان هستند که مهم‌ترین اصل برای آن‌ها آزادی و امنیت است. همه کشورها چارچوب دارند و در دیگر کشورها نیز همگان در چارچوب حرکت می‌کنند اما چارچوب ها نباید  جریان فکری را محدود کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این توضیح که در دوران انقلاب بسیاری از اهالی فرهنگ از جمله آیت الله مطهری بر آزادی و رعایت اصول در برخورد با اهالی فرهنگ تاکید داشتند اظهار کرد: باید بدانیم فرهنگ کتابخوانی نسل‌ها را استوار تربیت می‌کند.

وی ناشران را دومین ذینفع کتاب دانست و اضافه کرد: برای ناشر هم اقتصاد مهم است و هم سیاست مجوز و هم عدالت در توزیع و همه این موارد باید در چارچوب سند کلی کتاب دنبال کنیم و امیدوارم در این دولت بتوانیم در حوزه کتاب فعالیت های خوبی داشته باشیم.

ربیعی با بیان اینکه سومین ذینفع کتاب، کتاب خوان ها هستند تاکید کرد: برای اینکه آینده ای روشن داشته باشیم به بچه های کتاب خوان نیاز داریم، نظام آموزشی ما نباید در دبیرستان دانش آموز تست زن و در دانشگاه دانشجوی «پیست واره» که فقط کپی پیست و کات پیست بلد است تحویل جامعه بدهد. باید بدانیم که ما با ای بوک دانشمند تولید نمی‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه با ساختن در و دیوار و ساختمان و آسمان خراش و تکنولوژی به دست نمی‌آید. توسعه با آدم‌ها و برای آدم‌هاست. اگر بتوانیم در جامعه افرادی داشته باشیم که محفل دار توسعه باشند و برای آن تلاش کنند توانسته‌ایم گامی در جهت توسعه برداریم وگرنه در این کشور در طول 8 سال 750 میلیارد دلار خرج می شود ولی توسعه پیدا نمی کنیم و چون کتاب نمی‌خوانیم و مطالعه محور نیستیم برای مردم مسکن هایی می سازیم که باید به زور آن ها را تحمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کتاب را به مردم نزدیک کنیم افزود: شاید کتاب ارزان سخت پیدا شود ولی ما باید سیاست «کتاب در همه جا را دنبال کنیم» و کتاب را به مردم نزدیک کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *