برخورد با کارچاق کن‌ها و دلالان طلاق توافقی

14:07 - 27 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۰۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- پوریانی با تاکید بر برخورد قاطع با کارچاق کن‌ها و دلال‌ها در طلاق تواقفی گفت: چنانچه در بحث طلاق توافقی جلسات صلح و سازش برگزار شود 20 تا 30 درصد در پیشگیری از طلاق موثر است.
برخورد با کارچاق کن‌ها و دلال‌ها در  طلاق توافقیبه گزارش اعزامی به مازندران،  عباس پوریانی در حاشیه پنجمین همایش طب و قضا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش تخصصی است و قطعا پزشکی قانونی نقش بسیار مهمی  در کمک به مجموعه قضایی در راستای رسیدن به عدالت و حقیقت ایفا می‌کند.

 وی افزود: نقش پزشکی قانونی در جامعه و حتی برای بسیاری از مسئولان هنوز جا نیفتاده است و این سازمان از این جهت مظلوم واقع شده و خروجی برگزاری چنین همایش هایی به طور قطع  می تواند کمک حالی برای قضات باشد. به عنوان مثال در بحث اخذ  دیه اختلاف نظرهای زیادی در برخی از مسایل حقوقی بین قضات وجود دارد که ارایه نظرات تخصصی از سوی افراد متخصص در این راستا کارگشاست.
 
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با طلاق توافقی و برخورد با متخلفان و دلالان نیز گفت: مردم باید کمک کنند و کسانی که این دلال ها را می شناسند، معرفی کنند. خوشبختانه حفاظت دادگستری استان تهران در این زمینه فعال است و ما نیز اعلام آمادگی کرده ایم و نگاه ما نسبت به دلال‌ها و کارچاق کن‌ها برخوردی جدی است.

پوریانی ادامه داد: چنانچه در بحث طلاق توافقی جلسات صلح و سازش برگزار شود 20 تا 30 درصد در پیشگیری از طلاق موثر است و ما در این زمینه پیشنهادی به قوه قضاییه  داده ایم و برنامه ریزی برای برگزاری جلسات متعددی در این زمینه در دستور کار است.
 
وی همچنین گفت: وجود کانون‌های مشاوره در قوه قضاییه قبل از این که پرونده به شعبه ارجاع شود می تواند در پیشگیری از طلاق موثر باشد.

 پوریانی در پایان درباره فناوری اطلاعات در قوه قضاییه و دسترسی قضات به نرم افزار نیز گفت: با راه اندازی سیستم سمپ کار بزرگی در قوه قضاییه از این جهت انجام شده است، ما نمی توانیم بگوییم که همه قضات از این سیستم استفاده می کنند اما اجرای آن زمان بر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *