تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری خودرو نتیجه نداد

8:35 - 14 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۵۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر انجمن خودروسازان گفت: ستاد تنظیم بازار به کمیته خودرو ماموریت داد تا تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری را بررسی کند که نتیجه‌ای درباره آن حاصل نشد.

تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری خودرو نتیجه نداد/ ایران‌خودرو و سایپا مجددا مشمول ماده ۱۴۱ می‌شوند؟احمد نعمت بخش در گفت‌ و گو با میزان درباره قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: روز به روز صنعت خودرو در حال تضعیف شدن است، قیمت‌هایی که شورای رقابت در سال‌های گذشته و تکلیفی که وزیر صنعت مبنی بر فروش با قیمت بهمن ۹۷ به بر خودروسازان اعمال کردند موجب زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان شدند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: ایران‌خودرو و سایپا در اسفندماه با تجدید ارزیابی دارایی‌ها این زیان را پرداخت کردند و از نظر قانون تجارت از ماده ۱۴۱ خارج شدند، اما پولی وارد شرکت نشد و در حال زیان کردن هستند.

وی گفت: اگر تاکید بر فروش خودرو با قیمت‌های فعلی باشد ایران‌خودرو و سایپا مجددا طی دو تا سه ماه آینده مشمول ماده ۱۴۱ می‌شوند و نمی‌توانند هزینه قطعه سازان را پرداخت کنند.

نعمت بخش بیان کرد: اختلاف قیمت کارخانه و بازار بسیار زیاد شده و زمانی که پیش فروشی صورت می‌گیرد با انبوهی از تقاضا مواجه می‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: ۲.۴ میلیارد میلیون تومان نقدینگی در بازار وجود دارد و زمانی که اختلاف قیمت ارزان‌ترین خودرو در کارخانه و بازار به ۲۵ میلیون تومان می‌رسد مشخص است که تقاضا برای پیش فروش زیاد می‌شود.

وی تصریح کرد: دو هفته قبل ستاد تنظیم بازار به کمیته خودرو ماموریت داد تا تلفیق فرمول شورای رقابت و سازمان حمایت برای قیمت گذاری را بررسی کند که نتیجه‌ای درباره آن حاصل نشد.

نعمت بخش افزود: طبق نامه معاون حقوقی رئیس جمهور که در بهمن ماه ارسال شده بود و فصل الخطاب ستاد تنظیم بازار است مقرر شد فرمول سازمان حمایت به جلسه ستاد تنظیم بازار ارسال تا بر اساس آن تصمیم گیری شود که به جلسه تنظیم بازار نرسید.

دبیر انجمن خودروسازان تاکید کرد: اگر این روش اعمال شود شرکت‌ها از زیان خارج می‌شوند هرچند اختلاف قیمت کارخانه و بازار وجود خواهد داشت.

وی گفت: خودروسازان مخالفتی با فرمول سازمان حمایت ندارند و از زیان خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

تولید روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در کشور



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *