تهران و خراسان‌رضوی بیشترین تنوع رشته را در مراکز کاردانش دارند/ 62درصد دانش آموزان پسر و 38درصد دختر هستند

14:16 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۹۰۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش، با اشاره به اینکه تهران و خراسان‌رضوی بیشترین تنوع رشته را در این مراکز دارند، گفت: امسال 62درصد دانش آموزان پسر و 38درصد دختر هستند.
: مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش، با اشاره به اینکه تهران و خراسان‌رضوی بیشترین تنوع رشته را در این مراکز دارند، گفت: امسال 62درصد دانش آموزان پسر و 38درصد دختر هستند.

سید مصطفی آذر‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ، درباره فعالیت مراکز آموزشی کارودانش در کشور اظهار کرد: بیش از4 هزار و400 هنرستان کارو دانش در شاخه‌های مختلف در سراسر کشور خدمات و آموزش های لازم را در اختیار دانش اموزان قرار می دهد.

وی در ادامه اذعان کرد: حدود 440 هزار دانش‌آموز در این مراکز  تحصیل می‌کنند. این در حالی است که 264 رشته در مراکز اموزشی کار و دانش وجود دارد. به عبارتی باید گفت تنوع آموزش در این مراکز بسیار است بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند بنا بر سلیقه و استعداد خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش، با اشاره به اینکه در مجموع 7 هزار و 100 هنرستان فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش در کشور وجود دارد، تصریح کرد: رشته ها در این مراکز آموزشی با توجه به درخواست دستگاه ها و  بازار ملی در استان‌ها، شهرها و مناطق مختلف سراسر کشور تدوین و به افراد آموزش داده می شود.

آذرکیش با بیان اینکه امسال آمار ثبت نام در هنرستان های کار دانش و فنی‌و‌حرفه‌ای در مقایسه با سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است،اظهار کرد:  با توجه به اینکه تنوع رشته در این مراکز آموزشی بالا است و دانش آموزان بعد از طی دوره تحصیلی خود در مقایسه با سایر رشته ها راحت تر وارد بازار کار می شوند، در حال حاضر خانوداده‌ها گرایش بیشتری به ثبت‌نام فرزندان خود در هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای دارند.

وی با اشاره به اینکه  در تدوین مفاهیم آموزشی و محتوی درسی، مهارت های مورد نیاز در دستگاه ها و سازمان های مختلف همچنین بازار کار در کشور مورد توجه قرار دارد، گفت: مفاد درسی براساس نیازهای اعلام شده و  محتوای استاندارد آموزشی در این حوزه تدوین می‌شود.

مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش در ادامه بیان کرد:  یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه طراحی رشته و آموزش به دانش آموزان توسعه رشته های مرتبط با معدن، تجارت، کشاورزی، راه و شهرسازی، است که این برنامه ریزی با همکاری سازمان پژوهش صورت گرفته است. همچنین در آن تناسب آموزش های ارائه شده با بخش صنعت مد نظر قرار دارد که نتیجه آن توسعه رشته‌ها با توجه به نیاز بازارکار است.

آذرکیش در خانمه اظهار کرد: با توجه به نیاز ملی، منطقه‌ای و بومی در استان‌ها تنوع رشته مد نظر ما قرار داشته است. براین اساس می توان گفت در شهرهای‌ تهران، خراسان رضوی، اصفهان نتوع رشته مراکز کار دانش در مقایسه با سایر مناظق کشور بیشتر است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *