لزوم اعتمادسازی برای حضور سرمایه‌گذاران/ نباید تولیدکننده‌ها هر روز لاغرتر و بانک‌ها چاق‌تر شوند

11:47 - 29 تير 1393
کد خبر: ۱۲۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون شوراهای مجلس، بر لزوم اعتمادسازی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سوی متولیان امر تاکید کرد و گفت: سیستم انقباضی بانک‌ها باید رفع شود و نباید تولیدکننده‌ها هر روز لاغرتر و بانک‌ها چاق‌تر شوند، اعتمادسازی و حفظ امنیت سرمایه‌گذاری دو عامل مهمی است که توسط حاکمیت ایجاد می‌شود.

: عضو کمیسیون شوراهای مجلس، بر لزوم اعتمادسازی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سوی متولیان امر تاکید کرد و گفت: سیستم انقباضی بانک‌ها باید رفع شود و نباید تولیدکننده‌ها هر روز لاغرتر و بانک‌ها چاق‌تر شوند، اعتمادسازی و حفظ امنیت سرمایه‌گذاری دو عامل مهمی است که توسط حاکمیت ایجاد می‌شود.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان بیان کرد: برای حضور سرمایه‌گذاران در کشور باید زمینه اعتمادسازی فراهم شود، زیرساخت‌های تولید در کشور باید برای ترغیب سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی فراهم شود.

وی ادامه داد: نمایندگان آنچه که در توان دارند در صحن مجلس شورای اسلامی برای توسعه زیرساخت‌ها و همچنین برداشتن موانع از پیش روی واحدهای تولیدی و تشویق سرمایه گذاران و رونق اقتصادی به کار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: باید سنگ و موانع پیش روی صنعتگران و واحدهای تولیدی برداشته شود تا شاهد حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش تولید باشیم. باید تصدی‌گری برخی از حوزه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

کولیوند تصریح کرد: با توجه به اینکه در بعضی بخش ها ظرفیت و پتانسیل های فراوانی وجود دارد اما برنامه ریزی صحیحی برای شکوفا کردن آن تدوین نشده است امیدواریم این بخش ها نیز با حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران فعال تر شود.

آسیب بورکراسی اداری به تولید
وی گفت: بوروکراسی اداری باید از پیش پای صنعتگران و واحدهای تولیدی برداشته شود، گرفتار کردن سرمایه‌گذاران در پیچ و خم‌های اداری سبب خسته شدن و کوچ سرمایه‌گذاران و صنعتگران خواهد شد و از سوی دیگر نتیجه ای جز تلف شدن وقت تولیدکننده و سرمایه گذار در ادارات و ارگان های مربوطه نخواهد داشت.

جایگاه بانک ها در تقویت و توسعه تولید
عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: سیستم انقباضی بانک‌ها باید رفع شود و نباید تولیدکننده‌ها هر روز لاغرتر و بانک‌ها چاق‌تر شوند، اعتمادسازی و حفظ امنیت سرمایه‌گذاری دو عامل مهمی است که توسط حاکمیت ایجاد می‌شود.

کولیوند ادامه داد: اگر زمینه حضور سرمایه‌گذاران در شهرک های صنعتی و مناطق مستعد کشور فراهم شود شاهد اشتغالزایی و رونق اقتصادی کشور خواهیم بود لذا از متولیان امر تقاضا دارم زمینه را برای ماندگاری و حضور پر رنگ بخش خصوصی فراهم کنند.

وی گفت: تسهیل قوانین، سرعت‌دهی در پاسخگویی و داشتن نگاه ویژه در حل مشکل از مهم‌ترین اقدامات موثر در جذب سرمایه‌گذار است و تسهیل قوانین به معنای نقض قوانین نیست.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: انتظار ما از دولت رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار و فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل شده در استان های مختلف است تا مقداری از نرخ بیکاری در کشور کاسته و از سوی دیگر حرکت چرخ تولید و توسعه کشور تندتر شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *