رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استخدام 10هزار بی‌سواد در آموزش وپرورش/ لاریجانی:کمیسیون اصل90 استخدام‌های غیرقانونی را پیگیری می‌کند

12:30 - 25 تير 1393
کد خبر: ۱۱۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: 400 هزار نفر پرسنل از 650 هزار نفر خلاف قانون استخدام شده اند و این در حالی است که کشور با مشکل کمبود کار مواجه است.

: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: 400 هزار نفر پرسنل از 650 هزار نفر خلاف قانون استخدام شده اند و این در حالی است که کشور با مشکل کمبود کار مواجه است.

به گزارش ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز چهارشنبه 25 تیر مجلس در تذکر شفاهی، گفت: امروز اسرائیل غزه را بمباران می‌کند و برخی همکاران به جای محکوم کردن اسرائیل مسئولان دولت جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنند.در صورتی که رهبر انقلاب نیز چند شب پیش حمایت خود را از این دولت اعلام کرده بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از این آقایان در دوره ریاست جمهوری قبل تمام تخلفات را دیدند اما ساکت ماندند.

وی با اشاره به گزارش جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: محمود عسگری آزاد امروز گزارشی را به مجلس ارائه کرد که می‌تواند یک پرونده منفی برای همه همکاران مجلس باشد به نحوی که 200 هزار موسسه و سازمان خلاف قانون تشکیل شده است.

جعفرزاده ادامه داد: همچنین 400 هزار نفر کارکنان از 650 هزار نفر استخدام شده خلاف قانون بوده و 76 هزار نفر در آموزش و پرورش برخلاف تمام مقررات استخدام شده‌اند.

وی گفت: اخطار من در مورد ماده 3 قانون اساسی و در مورد تبعیض نارواست متاسفانه باوجود صراحت قانون در جذب و استخدام اکنون این آمارها را مشاهده می‌کنیم واز 76هزار استخدام شده در آموزش و پرورش 10 هزار و 640 نفر بی‌سواد هستند ، این در حالی است اکنون بسیاری از تحصیل‌کنندگان با مراجعه به نمایندگان مجلس تقاضای یافتن شغل را دارند و این موضوع نیازمند بررسی است.

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به رئیس مجلس گفت: اگر صلاح می‌دانید این گزارش را به کمیسیون اصل نود ارجاع داده تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: بنا نیست یک شخص ماموریت خود را انجام و پس از آن هیچ پیگیری صورت نگیرد.

لاریجانی در پاسخ گفت: کمیسیون اصل نود این موضوع را بررسی خواهد کرد و در صورت مشخص شدن تخلفات، آن را اعلام خواهد کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *