روایت مستندساز آفریقایی از همایش بزرگ «فراموش نمی‌کنیم»

13:23 - 07 دی 1398
کد خبر: ۵۸۰۸۶۱
همایش بزرگ «فراموش نمی‌کنیم» ویژه کودکان و نوجوانان معلول ذهنی با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، مردم و حمایت و همکاری مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

جزئیاتی از همایش بزرگ «فراموش نمی‌کنیم»به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،همایش «فراموش نمی‌کنیم» ویژه کودکان و نوجوانان معلول ذهنی با همت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد ۱۳، حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، مردم و حمایت و همکاری مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش همگان بر «فراموش نکردن تکریم کودکان و نوجوانان معلول ذهنی» تاکید کردند.

هدف از برگزاری این همایش آشنایی با سازمان‌های مردم نهاد

یکی از اساتید دانشگاه با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش آشنایی دانشجویان با سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: این سازمان‌ها طیف وسیعی از موسسات، تشکل‌ها، انجمن‌ها و بطور کلی بخشی از نهاد‌های مدنی غیردولتی را در بر می‌گیرد که توسط مردم شکل گرفته و با مشارکت و همکاری مردم فعالیت می‌کنند. امروزه انواع مختلفی از NGO یا سازمان غیردولتی، در موضوعات متنوع از سطح محلی گرفته تا سطح ملی و بین المللی در اقصی نقاط دنیا فعالیت می‌نمایند.

سلطان محمدی افزود: آقای عبداللهی یکی از دانشجویان که در موسسه کوشا فعالیت می‌کند پیشنهاد دعوت از مدیر و معلولانی که در این موسسه آموزش می‌بینند را داد، تا از نزدیک با مشکلات و فعالیت‌هایی که در این نوع موسسات انجام می‌شود آشنا شویم.

ترخیص ۲۰ معلول ذهنی به دلیل نبود توان مالی

مدیر موسسه کوشا با ارائه گزارش و آماری از روند فعالیت و کار در این موسسه، گفت: ۵۵ معلول ذهنی بالای ۱۴ سال دراین موسسه تحت حمایت و آموزش قرار دارند.

عرب سلمانی با بیان اینکه موسسه از نظر مالی بسیار ضعیف و کم توان است، گفت: درطول هفته سعی می‌کنیم برای اکثر معلولان ذهنی بسته غذایی تهیه کرده و به امور آن‌ها رسیدگی کنیم چراکه خانواده‌های آن‌ها توانایی مالی تغذیه این کودکان و نوجوانان را ندارند.

وی افزود: خیلی‌ها به من می‌گویند به جهت کار‌هایی که برای این بچه‌ها انجام می‌دهی جایت در بهشت است، من باید بگویم در کنار این بچه‌ها الان هم در بهشت زندگی می‌کنم، اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی هم موسسه و هم خانواده‌های معلولان مجبور به ترخیص ۲۰ نفر از این کودکان هستیم، شرایط مالی آن‌ها به حدی وخیم است که حتی هزینه سرویس تا موسسه را هم ندارند.

درادامه این همایش ۱۵ معلول ذهنی حاضر در مراسم با حضور بر روی سن از هموطنان عزیز ایرانی درخواست کردند که به کمک و همیاری آن‌ها بشتابند و آن‌ها را فراموش نکنند. آن‌ها تاکید کردند برای ادامه زندگی و حیات نیازمند یاری رسانی همگان هستند.

اشاعه فرهنگ مردم دوستی ایرانیان

از حاشیه‌های این مراسم گفتگو با یک میهمان آفریقایی تبار حاضر در همایش بود. آصف واکاندا مستند ساز آفریقایی تبار که در این همایش حضور داشت، با بیان اینکه از شنیدن مشکلات کودکان معلول بسیار متاثر شده، گفت: راه‌های مختلفی برای کسب ثواب وجود دارد چنین مراسمی موجب شد تا با این کودکان آشنا شوم و دردشان را درک کنم. من اولین بار است چنین مراسمی می‌بینیم این برای من یک ایده است امیدوارم بتوانم با همکاری سفارت ایران در کشورم این فرهنگ زیبا را اشاعه دهم.

گزارش از فاطمه محمدی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *