خشونت پلیس آلمان؛ ضرب‌وشتم معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

15:47 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۳۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آلمان؛ ضرب‌وشتم معترضان به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه
دانشجویان آلمانی که حامیان رژیم صهیونیستی به آن‌ها به دلیل اعتراض به جنگ علیه غزه اتهام می‌زنند، می‌گویند که حق آزادی بیان آنها مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - دانشگاه‌های کشور‌های غربی از جمله آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین و اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه بوده‌اند. یکی از کشور‌های اروپایی شاهد اعتراض‌های گسترده، آلمان است.

خشونت پلیس علیه معترضان در آلمان نیز همانند آمریکا گزارش شده است.

یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه برلین، می‌گوید: ما شاهد به‌خطر افتادن آزادی دانشگاهی هستیم و این موضوع از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه آغاز شده است. 

هزاران دانشجو مانند او در دانشگاه‌های سراسر آلمان برای حمایت از فلسطین بسیج شده‌اند، تظاهرات برپا می‌کنند، سخنرانی‌ها و تحصن‌هایی را سازماندهی می‌کنند و در ساختمان‌های دانشگاه و محوطه آن‌ها به اعتراض می‌پردازند.

اما دانشجویان و کارکنان دانشگاه همچنین می‌گویند که حق آزادی بیان آن‌ها به دلیل پوشش رسانه‌ای خصمانه، اقدام‌های سرکوبگرانه دانشگاه‌ها و سیاستمداران و استفاده از خشونت پلیس علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز مورد حمله قرار گرفته است. 

کارکنان، استادان و دانشجویانی که سعی در اطلاع‌رسانی و بالا بردن صدای خود در مورد آن‌چه در غزه و فلسطین می‌گذرد داشته‌اند، به‌طور سیستماتیک سرکوب شده‌اند.

الجزیره در گزاشی نوشت که فعالیت‌های دانشگاهی در آلمان در هفته‌های اخیر افزایش یافته و دانشجویان به تبعیت از همتایان آمریکایی خود، اعتراض‌هایی را در دانشگاه‌های برلین، مونیخ، کلن و دیگر شهر‌ها برگزار کرده‌اند.

معترضان از دانشگاه‌های آلمان، که بیشتر آن‌ها دولتی هستند، می‌خواهند از آتش‌بس در غزه، تحریم دانشگاهی و فرهنگی رژیم صهیونیستی، پایان دادن به سرکوب فعالیت‌های دانشجویی و همچنین به رسمیت شناختن بیشتر تاریخ استعماری آلمان حمایت کنند. 

در حالی که اعتراض‌ها به‌طور مسالمت‌آمیز پیش رفته‌اند، اما تجمع‌های دانشجویی از سوی پلیس سرکوب شده‌اند. این موضوع بحث عمومی را در مورد اینکه آیا مقام‌ها به‌منظور سرکوب فعالیت‌های ضدجنگ آزادی بیان را نقض کرده‌اند، برانگیخته است. 

دانشجویان دانشگاه هومبولت برلین، می‌گویند که پلیس آلمان برخورد خشنی با آن‌ها داشته و تجمع اعتراض‌آمیز آن‌ها را سرکوب کرده است.

افسران پلیس آلمان بیش از ۱۵۰ معترض را از محوطه دانشگاه اخراج و ۲۵ نفر را با ادعای مبنی بر ارتکاب اعمال مجرمانه متهم کردند. 

یکی از دانشجویان معترض می‌گوید که یک افسر پلیس بار‌ها او را با مشت به سر و لگد هدف ضرب‌وشتم قرار داد. او می‌گوید که به دلیل ضربه‌های به سر و ضربه مغزی به بیمارستان منتقل شد.

همچنین ایگناسیو روزاسلاندا، خبرنگار روزنامه برلینر سایتونگ، که این سرکوب را پوشش می‌داد، با وجود ارائه مدارک شناسایی، از سوی یک افسر مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت.

روزاسلاندا همچنین، گفت که پلیس او را برای چندین ساعت از دسترسی به درمان محروم کرده بود.

البته خشونت پلیس آلمان تنها مختص اعتراض‌های دانشگاهی نیست؛ چندی قبل (در اوایل اردیبهشت) نیز صحنه‌هایی به همین شکل در مقابل پارلمان آلمان رخ داده بود.

افسران پلیس برای درهم شکستن تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی در غزه از زور گسترده استفاده کردند. آن‌ها علاوه بر سرکوب و خشونت، ده‌ها معترض را نیز بازداشت کرده بودند.

یکی از معترضانی که از سوی پلیس آلمان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود، گفت: اینجا آلمان است، قلب اروپا. 

به گفته وی، افسران پلیس افراد را در مقابل پارلمان با خشونت کتک زده و بازداشت کردند؛ برخی از معترضان در بیمارستان بستری شدند.

فرد مذکور، می‎گوید: زمانی که شعار آزادی فلسطین سرمی‌دادیم، افسران پلیس من را با انگشت به هم نشان دادند. سپس بین ۱۰ تا ۱۵ افسر به سمت من آمده و من را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. یکی از آن‌ها با مشت به بینی من ضربه زد. 

شهروند آلمانی، گفت: بنابراین حقوق بشر و زن بودن دیگر در آلمان ارزشی ندارد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *