نقض حکم دادگاه لاهه از سوی رژیم صهیونیستی؛ رفح همچنان زیر آتش

7:30 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۲۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض حکم دادگاه لاهه از سوی رژیم صهیونیستی؛ رفح همچنان زیر آتش
رژیم صهیونیستی با تداوم حملات به رفح حکم دادگاه لاهه را درباره توقف عملیات نظامی در این منطقه نقض می‌کند.

خبرگزاری میزان - اعتراض‌های خشم‌آلود سران رژیم صهیونیستی و آمریکا به تصمیم دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) برای صدور حکم جلب بنیامین نتانیاهو به اتهام جنایت‌های جنگی همچنان ادامه دارد.

در قلب اعتراض‌ها به حرکت جسورانه کریم خان، معنای ناگفته‌ای وجود دارد؛ اینکه خشونت علیه فلسطینی‌ها و مردم محروم به حاشیه رانده شده و عمدتا در مقایسه با اقدام علیه صهیونیست‌ها (افراد حمایت شده از سوی غربی‌ها) کمتر اشتباه است، یا به نوعی قابل قبول‌تر است.

خشم خودپسندانه سیاستمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی، و برخی در اروپا، آشکار و ناامیدکننده است. 

هیچ‌کس فراتر از قانون نیست

سیمون تیسدال، تحلیل‌گر روابط خارجی،معتقد است که اتفاق‌های رخ داده در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) اقدام‌های نامتناسب، غیرقانونی و مرگ‌بار رژیم صهیونیستی در غزه را توجیه نمی‌کند.

تیسدال، می‌گوید: زندگی فلسطینی‌ها به اندازه زندگی دیگران اهمیت دارد. چگونه است که سیاستمداران غربی به راحتی کشتار حدود ۳۵ هزار نفر را از طریق بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌ها و مسدود کردن و ربودن کمک‌ها تحمل می‌کنند، نادیده می‌گیرند یا از آن دفاع می‌کنند؟

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند که فراتر از قانون هستند، به‌ویژه قوانین بین‌المللی که با تحقیر آن را نادیده می‌گیرند.

رژیم صهیونیستی با وجود اینکه دادگاه بین‌المللی دادگستری دستور پایان دادن به عملیات نظامی در شهر رفح را صادر کرده حمله به مناطق این شهر را ادامه داده است.

ادامه حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه

خبرنگاران حاضر در منطقه گفته‌اند که اردوگاه شبوره و مناطق نزدیک به بیمارستان کویتی در رفح به‌تازگی از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.

حکم دیوان بین‌المللی دادگستری که سومین حکم از نوع خود در سال جاری میلادی بود، به رژیم صهیونیستی دستور داد تا عملیات خود را متوقف کند. این حکم می‌گوید که حمله به این شهر صد‌ها هزار فلسطینی را که در آن پناه گرفته‌اند، با خطری گسترده مواجه می‌کند.

بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از زمان آغاز حمله کنونی رژیم صهیونیستی در ۷ می (۱۸ اردیبهشت) مجبور به فرار از رفح شده‌اند.

دادگاه عالی سازمان ملل به‌دنبال مهار افزایش تلفات فلسطینی‌ها از ماه اکتبر است و در همین حال از ادامه بحران انسانی ناشی از آوارگی داخلی و گرسنگی شدیدی که بیشتر ۲.۳ میلیون نفر از مردم غزه را درگیر کرده است، بکاهد. 

حدود ۳۶ هزار فلسطینی بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و بخش‌های وسیعی از غزه با خاک یکسان شده است.

رژیم صهیونیستی هیچ نشانه‌ای از آماده شدن برای تغییر مسیر نداده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری انتقاد کرد و اتهام‌های مطرح شده نسل‌کشی از سوی آفریقای جنوبی را کذب، ظالمانه و از نظر اخلاقی منفور خوانده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اراضی اشغالی فلسطین خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل سرپیچی از حکم دادگاه شده است. 

فرانچسکا آلبانیز، گفت: مطمئن باشید که اسرائیل جلوی این جنون را تا زمانی که ما آن را متوقف کنیم، نخواهد گرفت. کشور‌های عضو باید تحریم‌ها، تحریم‌های تسلیحاتی و تعلیق روابط دیپلماتیک/سیاسی با اسرائیل را تا پایان حمله اعمال کنند.

خبرنگاران به نقل از منابع پزشکی گزارش می‌دهند که رژیم صهیونیستی همچنین مدرسه‌ای را در محله الصفتاوی غزه در اردوگاه آوارگان جبالیا، شمال غزه هدف قرار داده است. در جریان حمله‌ها به این منطقه واقع شده در جنوب جبالیا، دست‌کم ۱۰ نفر به شهادت رسیده و شماری دیگر مجروح شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین حمله‌های خود را به اردوگاه جبالیا تشدید و مردم آواره را مجبور کردند دوباره از منطقه فرار کنند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در یکی دیگر از شهر‌های بیت‌حانون در شمال غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۱۰ نفر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

همچنین تعداد نامشخصی نیز در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در محله داراج به شهادت رسیدند.

محله‌های دیگر شهر غزه از جمله شیخ‌عجلین، تل‌الحوا و زیتون نیز هدف گلوله‌باران سنگین توپخانه‌ای قرار گرفتند، اما جزئیات فوری در مورد تلفات در دست نیست.

به‌گفته حسام ابوصفیه، رئیس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان، با ادامه افزایش تلفات در شمال غزه، نظامیان صهیونیست به محاصره این بیمارستان ادامه می‌دهند. 

ابوصفیه، گفت: بیمارستان به دلیل محاصره مستمر قادر به درمان بیماران ورودی نیست. برخی از بیماران و نوزادان نارس هنوز در بیمارستان هستند.

رئیس بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان همچنین گفت که با صلیب سرخ و یونیسف تماس گرفته است، اما هیچ اطمینانی دریافت نکرد که کاری برای پایان دادن به محاصره بیمارستان از سوی رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *