شکست رسانه‌های جریان اصلی آمریکا در پنهان کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی

8:55 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شکست رسانه‌های جریان اصلی آمریکا در پنهان کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی
رسانه‌های جریان اصلی آمریکا از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی تاکنون همواره تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به اشغالگران به‌کار گرفته‌اند، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این رسانه‌ها نتوانسته‌اند قشر جوان در این کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی به جنگ نسل‌کشی خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و این در حالی است که خط گسل در جامعه آمریکا به‌طور فزاینده‌ای آشکارتر می‌شود. دانشجویان آمریکا در حال به چالش کشیدن تشکیلات سیاسی در دانشگا‌ه‌های سراسر این کشور هستند.

یک طرف مخالف حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و سودجویی از سرمایه‌گذاری در صنایع تسلیحاتی است، در حالی که طرف دیگر از تهاجم این رژیم حمایت می‌کند و از پلیس برای سرکوب تجمع‌های اعتراضی دانشجویان کمک خواسته است.

این خط گسل نه تنها منعکس‌کننده تنش‌های رو به رشد بین نسلی در جامعه آمریکا بوده، بلکه نحوه برخورد رسانه‌ها به پوشش جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را نیز منعکس می‌کند.

حامیان رژیم اشغالگر در آمریکا تلاش کرده‌اند که توجه رسانه‌ها را بر فعالیت‌های ادعایی گسترده یهودی‌ستیزی و خشونت‌های مخرب در اعتراض‌های دانشگاه‌ها متمرکز کنند.

این ترفند ۲ هدف دارد؛ منحرف کردن توجه از بحث در مورد جنگ نسل‌کشی مورد حمایت آمریکا علیه فلسطینی‌ها و خاموش کردن صدای حامیان فلسطین با تبدیل انتقاد از رژیم صهیونیستی به یک اقدام ضدیهودی و مجازات قانونی. 

مدارک خاصی برای اتهام‌های مطرح شده علیه دانشجویان معترض وجود ندارد. با این حال، رسانه‌های جریان اصلی آمریکا به ادعا‌ها و اتهام‌های یهودی‌ستیزی زمان زیادی برای پخش و صفحه نخست داده‌اند. در نتیجه، کسانی که با جنگ رژیم صهیونیستی در غزه مخالفند یا از آن حمایت می‌کنند، اکنون بیشتر در مورد نقش دانشگاه‌ها، گسترش ادعایی یهودی‌ستیزی، و اینکه دولت و جامعه باید به هر دوی آن‌ها رسیدگی کنند، بحث می‌کنند.

اما اینکه رسانه‌های جریان اصلی چگونه اعتراض‌های دانشگاهی را پوشش داده‌اند تنها یک جنبه از ماجراست. خود رسانه نیز مانند جامعه پراکنده و قطبی است. در واقع باید از ۳ رسانه صحبت کرد؛ رسانه‌های جریان اصلی که به‌طور پیوسته تبلیغ‌ها و مخاطبان خود را از دست داده و به‌طور گسترده دیدگاه‌های دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را منعکس می‌کنند. رسانه‌های مستقل و مترقی که دیدگاه‌های جریان اصلی را به چالش می‌کشند، اما می‌جنگند تا از نظر مالی دوام بیاورند؛ و دنیای رسانه‌های اجتماعی که بر مخاطبان جوان زیر ۳۰ سال تسلط دارد.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه روشن کرده است که چگونه وابستگی به این ۳ بخش مختلف رسانه‌ای با گروه‌های سنی و احساس ایدئولوژیک مرتبط است. 

نظرسنجی‌ها به‌طور مداوم ارتباط بین سن و دیدگاه‌های سیاسی مختلف را نشان می‌دهد، به‌طوری که جوانان در مقایسه با افراد مسن‌تر از جنگ انتقاد و از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی انجام شده در ماه فوریه (یهمن/اسفند) از سوی موسسه پیو نشان داد که در میان جوانان آمریکایی زیر ۳۰ سال، یک سوم از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، در حالی که تنها ۱۴ درصد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

همچنین براساس این نظرسنجی، ۶۰ درصد از بزرگسالان زیر ۳۰ ساله در آمریکا دیدگاهی مثبت نسبت به فلسطینی‌ها دارند.

به‌نظر می‌رسد که سن الگوی مصرف رسانه را نیز تعیین می‌کند. نظرسنجی انجام شده در آوریل (فروردین/اردیبهشت) نشان داد که ۵۹ درصد از جوانان اخبار خود را از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. همین درصد از افراد ۶۵ سال و بالاتر به تلویزیون و رسانه‌های جریان اصلی آمریکا متکی هستند و به همین دلیل است که حمایت از رژیم صهیونیستی در این رده سنی بیشتر است.

اما آمریکایی‌هایی که به رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند، عموما در کنار فلسطینی‌ها بوده و معتقدند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی می‌شود و این موضوع را مهم می‌دانند.

آمریکایی‌هایی که به رسانه‌های اجتماعی متکی هستند، داستان‌ها و ویدیو‌های بیشتری از تاثیر شدید جنگ رژیم صهیونیستی بر غزه مشاهده می‌کنند، که احتمالا نگرانی آن‌ها را در مورد دخالت آمریکا در این جنگ افزایش می‌دهد. جای تعجب نیست که دانشجویان به‌شدت علیه جنگ اعتراض می‌کنند و از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که روابط با شرکت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی را تغذیه می‌کنند و با موسسه‌های آکادمیک رژیم صهیونیستی قطع کنند. 

چنین خواسته‌هایی سیاست دولت و گروه‌های سنتی حامی رژیم صهیونیستی، به‌ویژه نخبگان سیاسی محافظه‌کار مسن را به چالش می‌کشد.

این وضعیت توضیح می‌دهد که چرا کنگره و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌سرعت به اعتراض‌های دانشجویی واکنش نشان دادند و با استفاده از رسانه‌ها سعی کردند آن‌ها را به اتهام یهودی‌ستیزی آغشته کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *