توهین نماینده رژیم صهیونیستی به سازمان ملل؛ دفاع ادعایی اشغالگران از قوانین بین‌المللی

12:24 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
توهین نماینده رژیم صهیونیستی به سازمان ملل؛ دفاع ادعایی اشغالگران از قوانین بین‌المللی
رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس تاکنون، به‌ویژه از زمان آغاز جنگ غزه، همواره قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است و گزارش‌های متعددی این موضوع را ثابت می‌کند.

خبرگزاری میزان - نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به‎تازگی در اعتراض به رای به اعطای حقوق بیشتر به فلسطین، نسخه‌ای از منشور سازمان ملل را در مجمع عمومی تکه‎تکه کرد.

گیلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در این نهاد مستقر در نیویورک، از یک دستگاه خردکن برای از بین بردن نسخه‌ای از معاهده بنیادی سازمان ملل استفاده کرد و در عین حال به سایر کشور‌های عضو گفت: شرم بر شما.

اعتراض او پیش از رای‌گیری برای دادن حقوق اضافی به فلسطین در سازمان ملل انجام شد. 

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع به بررسی مجدد عضویت فلسطین و ابراز تاسف و نگرانی عمیق از تصمیم آمریکا برای وتو به رسمیت شناختن فلسطین در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) رای داد. 

اردان همچنین ادعا‌هایی را درباره فلسطین و موجودیت آن مطرح کرد. 

این اولین بار نیست که نماینده رژیم صهیونیستی چنین اقدام‌هایی را انجام می‌دهد. یکی از اقدام‌های به‌اصطلاح اعتراضی گیلعاد اردان در سال گذشته به اخراج او از صحن مجمع عمومی سازمان ملل منجر شده بود.

اردان در زمان سخنرانی رئیس‎جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با زیر پا گذاشتن قوانین و در دست گرفتن تصویری به سمت تریبون حرکت کرد. او در مسیر متوقف شده و از سوی نیرو‌های امنیتی سازمان ملل، از سالن مجمع عمومی اخراج شد. 

رژیم صهیونیستی؛ رژیم ناقض قوانین بین‌المللی

توهین و اتهام‌زنی‌های نماینده رژیم صهیونیستی به سازمان ملل و منشور آن در حالی انجام می‌شود که این رژیم خود بزرگ‌ترین ناقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است.

نقض مداوم قوانین بین‌المللی و بشردوستانه از سوی کابینه نتانیاهو باعث شده است حتی متحدان این رژیم نیز در برخی مواقع نیز مجبور به اذعان این موضوع شده‌اند.

آمریکا، اصلی‌ترین متحد رژیم صهیونیستی و تامین‌کننده اصلی تسلیحات آن به‌تازگی گفته است رژیم صهیونیستی «ممکن است» در برخی موارد در طول جنگ غزه از تسلیحات آمریکایی برخلاف قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده کرده باشد.

این در حالی است که پیش از این، آمریکا مدعی شده بود که رژیم صهیونیستی در اجرای جنگ در غزه یا ارائه کمک‌های بشردوستانه قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض نکرده است.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر و آکسفام گفته بودند که یادداشتی را به دولت بایدن ارسال کردند که در آن تضمین‌های ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا (درباره استفاده قانونمند از تسلیحات آمریکایی) معتبر نیست. این نهاد‌ها از دولت آمریکا خواسته بودند تا فورا انتقال تسلیحات به اراضی اشغالی را متوقف کند.

در همین حال، آبزرور در ماه گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن آمده بود دولت انگلیس از وکلای خود توصیه‌هایی درباره اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی بشردوستانه را در غزه نقض کرده، دریافت کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *