تلاش واشنگتن برای پنهان کردن حقیقت جنگ غزه؛ عصر سانسور ادامه دارد

9:25 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۵۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تلاش واشنگتن برای پنهان کردن حقیقت جنگ غزه؛ عصر سانسور ادامه دارد
کارشناسان با اشاره به رویداد‌های گزارش شده مربوط به تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا می‌گویند که این کشور شاهد سانسور شدید وقایع است.

خبرگزاری میزان - این روزها برگزاری تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا به یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در این کشور تبدیل شده است. 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌توان در رابطه با تظاهرات دانشجویی در این کشور به آن اشاره کرد، موضوع سانسور واقعیت از سوی مقام‌های آمریکایی است.

به گزارش اسپوتنیک، آزادی بیان یک فرمان کلیدی در کشور آمریکا به‌حساب می‌آید. مطالعه موسسه نایت/ایپسوس در سال ۲۰۲۲، نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی، ۹ نفر گفتند که حفاظت از آزادی بیان بخش مهمی از دموکراسی است و افراد باید اجازه داشته باشند نظرات خود را بیان کنند.

تد رال، کارشناس سیاسی و فارغ‌التحصیل دانشگاه کلمبیا، می‎گوید جوانان آمریکایی امروزه هدف بزرگ سانسور هستند. مدیران در دانشگاه کلمبیا معترضان مسالمت‌آمیز را که خواستار آتش‌بس در غزه و قطع همکاری دانشگاه خود با شرکت‌های وابسته به اسرائیل هستند، سرکوب و مجازات کردند.

مدت‌ها قبل از اینکه دانشگاه‌های آمریکا شاهد گسترش اردوگاه‌ها و دیگر تجمع‌های اعتراضی باشند، دانشگاه کلمبیا فعالیت ۲ گروه دانشجویی را به حالت تعلیق درآورد. 

هیچ دلیلی برای این موضوع اعلام نشد. در این روز‌ها هم هیچ معترض حامی فلسطین در کلمبیا هیچ‌گونه خشونت واقعی یا تهدید خشونت‌آمیزی انجام نداده بود.

رئیس دانشگاه کلمبیا تظاهرکنندگان دانشجوی حامی فلسطین را تعلیق کرد و از پلیس ضدشورش پلیس نیویورک خواست که با خشونت آن‌ها را بازداشت کرده و دارایی‌های شخصی‌شان را سرقت کنند.

این در حالی است که تجمع حامیان محدود رژیم صهیونیستی همواره از دانشگاه کلمبیا مجوز دریافت می‌کند. 

نگهبان‌های دانشگاه همچنین ایستگاه رادیویی دانشگاه را تعطیل کردند، بنابراین خبرنگاران دانشجو دیگر نمی‌توانستند خبرها را گزارش کنند.

مدیران دیگر دانشگاه‌های آمریکا نیز دستور سرکوب‌های مشابه از سوی پلیس را صادر کردند. 

کارشناسان می‌گویند که تاکتیک‌های خشن فقط برای شعله‌ورتر کردن احساسات به کار می‌روند؛ این واقعیت زمانی تایید شد که اردوگاه اعتراضی در کلمبیا بلافاصله روز بعد دوباره برپا شد.

از نمونه‌های سانسور در آمریکا به دلیل حمایت از فلسطین می‌‎‌توان به محروم شدن اسنا تبسم، مدرس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به دلیل مسلمان بودن و حمایت از مردم غزه اشاره کرد. 

با این حال، کارفرمایانی که از کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، نمی‌خواهند واقعیت جنگ غزه فاش شود. آن‌ها در راستای کارزار سانسور در آمریکا روزنامه‌نگاران، معلمان، ورزشکاران، سردبیران و کارکنان فناوری را که مخالف رژیم صهیونیستی هستند، اخراج می‌کنند.

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرده است که کارگران فدرال که مخالف جنگ غزه هستند، اخراج شوند. این در حالی است که گروهی از مدیران عامل شرکت‌های طرفدار نسل‌کشی فهرست سیاهی از دانشجویان حامی فلسطین را سازماندهی می‌کنند تا این افراد نتوانند پس از فارغ‌التحصیلی شغلی پیدا کنند.

تد رال، کارشناس سیاسی و فارغ‌التحصیل دانشگاه کلمبیا، می‎گوید: کسانی که به سانسور متوسل می‌شوند این کار را انجام می‌دهند، زیرا پیام معتبری از خود ندارند. کسانی که هیچ نقطه مثبتی برای بیان موضع خود ندارند، تلاش می‌کنند مطمئن شوند که طرف مقابل، که استدلال قوی دارد، نتواند موضع خود را بیان کند.

سانسور صدا‌های ضد جنگ در آمریکا موضوع جدیدی نیست. دانشگاه کلمبیا مخالفان جنگ ویتنام را در سال ۱۹۶۸ تعلیق و اخراج کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *