اعتراضات دانشجویی در آمریکا؛ نگاه نسل جوان به موضوع فلسطین چیست؟

9:00 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۸۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
اعتراضات دانشجویی در آمریکا؛ نگاه نسل جوان به موضوع فلسطین چیست؟
کارشناسان می‌گویند که اعتراضات دانشجویان نسل جدید در آمریکا نشان می‌دهد که آن‌ها در حمایت از فلسطین مصمم هستند.

خبرگزاری میزان - اعتراضات دانشجویی در آمریکا طی روز‌های گذشته مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار گرفته است.

به‌تازگی با تشدید تنش درباره اردوگاهی برای حمایت از فلسطینیان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک، پلیس آمریکا وارد محوطه دانشگاه شد و بیش از ۱۰۰ تظاهرات‌کننده را بازداشت کرد. 

با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی، جوامع دانشگاهی در سراسر آمریکا، نه تنها در مورد شعله‌های اقدامات سیاسی، بلکه در مورد واکنش‌هایی که ممکن است وادار به آن شوند، همچنان در خطر هستند.

در ادامه ده‌ها دانشجوی دیگر که به حمله چند ماهه به غزه اعتراض داشتند، در دانشگاه‌های نیویورک و ییل بازداشت شدند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، پلیس با تجهیزات ضدشورش و سوار بر اسب برای متفرق کردن معترضان به دانشگاه اعزام شد. در همین حال، نزدیک به ۱۰۰ نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز بازداشت شدند.

سپس افسران پلیس در دانشگاه اموری در آتلانتا گاز‌های فلفل را برای سرکوب تجمع حامیان فلسطین به‌کار گرفتند و ۲۸ نفر از جمله چندین استاد را بازداشت کردند.

همچنین ۱۰۸ معترض در کالج امرسون شهر بوستون بازداشت شدند و ۴ افسر زخمی شدند. این افراد، که بیشتر آن‌ها دانشجو بودند، به تجاوز به فضای دانشگاه و نافرمانی از پلیس متهم شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، در مجموع حدود هزار نفر از تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

در حالی که تازه‌ترین بازداشت‌ها توجه زیادی را به خود جلب کرده است، دانشگاه‌های آمریکا از نیرو‌های پلیس همراه با تعلیق تحصیلی و اخراج استفاده می‌کنند تا تظاهرات‌های دانشجویی را خاموش کنند.

در میان اصرار گسترده دانشجویان آمریکایی که اعتراضات آن‌ها صلح‌آمیز است و این موضوع از سوی رسانه‌های آمریکایی تایید شده، اما مدیران دانشگاه‌ها اغلب اعتراض‌های دانشگاه را اخلال‌گر توصیف می‌کنند. مدیران از به‌اصطلاح قوانین برای تهدید یا اعمال نظم یا درخواست حمایت پلیس به کار می‌گیرند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که بازداشت‌ها از سوی پلیس شامل استفاده از تجهیزاتی مانند محرک‌های شیمیایی، شوکر‌ها و گلوله‌های لاستیکی بود که برای سرکوب معترضانی که با فلسطین اعلام همبستگی می‌کردند، بوده است. 

آزار و اذیت، تهدید به مرگ، کلیشه‌سازی، رفتار نابرابر و سپس گاز اشک‌آور، خودرو‌های آب‌پاش و گلوله‌های لاستیکی، همگی دانشجویان معترض در سراسر آمریکا را هدف قرار می‌دهند. 

دانشجویان در آمریکا و خارج از آن، مانند فرانسه، انگلیس و استرالیا نیز از موسسات خود می‌خواهند که دانشگاه‌ها و برنامه‌های همکاری با رژیم صهیونیستی را تحریم کنند. آن‌ها خواستار گفت‌وگوی آشکار درباره جنگ غزه، محکوم کردن کشتار غیرنظامیان فلسطینی و محافظت از دانشجویان، اساتید و کارکنانی که از فلسطین سخن می‌گویند در برابر آزار و اذیت و سانسور هستند. 

در حالی که مدیران دانشگاه‌ها با استفاده از پلیس اعتراضات دانشجویی را سرکوب می‌کنند، اما در طرف مقابل ده‌ها گروه مذهبی، حقوق مدنی و مترقی در آمریکا با دانشجویانی که در به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه اعتراض می‌کنند، ابراز همبستگی کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند که اعتراضات دانشجویان نسل جدید در آمریکا نشان می‌دهد که آن‌ها در حمایت از فلسطین مصمم هستند.

جامعه‌شناسان آمریکایی شکاف کنونی میان نسل جدید و قدیم آمریکایی‌ها در حمایت از اسرائیل را ناشی از پیامد‌های جنگ عراق- افغانستان، افزایش نفوذ جنبش سیاه پوستان، سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی، تغییرات جمعیتی و انتشار تصاویر غیرنظامیان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. 

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
0
فقط ادامه اعتراضات جهانی دانشجویان برای فشار به شورای امنیت سازمان ملل که کشور مستقل فلسطینی تشکیل و به رسمیت شناخته شود. باید سرلوحه اعتراضات و خواسته آنها تبدیل شود تا فشار بر تاثیر گذاری اجرای عدالت در جهان بیشتر شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *