برگزاری ۲۱ حراج در سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان اموال تملیکی

16:09 - 07 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۹۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
برگزاری ۲۱ حراج در سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان اموال تملیکی
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری ۲۱ حراج در سامانه حراج خرده‌فروشی برخط این سازمان خبر داد و گفت: این سامانه امروز توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌صورت رسمی رونمایی می‌شود.

خبرگزاری میزان - عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در مراسم بهره‌برداری از انبار‌ها و سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان اموال تملیکی گفت: تا قبل از آغاز به‌کار دولت سیزدهم، اموال ملکی این سازمان ۵۸ هزار مترمربع بوده، اما پس از آغاز به کار دولت، مجموعه اموال ملکی این سازمان به ۸۱ هزار مترمربع رسیده است. 

به گفته وی، تاکنون در استان‌های بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، سمنان و مازندران انبار‌های مورد نیاز سازمان خریداری شده است. 

اجتهادی در ادامه افزود: انبار‌های سازمان اموال تملیکی در یک سال و نیم گذشته، ۲۰ برابر عمر این سازمان تجهیز و قفسه‌بندی شده است. 

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین تصریح کرد که انبار‌های این سازمان در استان‌های یزد، اصفهان و قم در حال احداث هستند. 

وی همچنین اعلام کرد: در برخی از استان‌ها وزارت راه‌وشهرسازی، گمرک و وزارت جهاد کشاورزی انبار‌هایی را در اختیار این سازمان قرار داده‌اند. 

اجتهادی همچنین در رابطه با راه‌اندازی سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این سامانه پیش از لازم‌الاجراشدن قانون مبارزه با قاچاق به دستور وزیر اقتصاد طراحی و راه‌اندازی شده است. 

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سامانه یادشده، سامانه‌ای رقابتی و شفاف بوده و استفاده از این سامانه برای عموم آزاد و رایگان است. 

وی اعلام کرد که تاکنون ۲۱ حراج در سامانه حراج خرده‌فروشی برخط سازمان در ۶ استان برگزار شده است.

سامان‌دهی انبار‌های سازمان اموال تملیکی کاری بسیار مهم است

قاسم رسولی‌فاضل، نماینده قوه قضائیه در سازمان اموال تملیکی نیز در این مراسم گفت: خریداری و سامان‌دهی انبار‌های سازمان اموال تملیکی کار بسیار مهم و پر برکتی برای سازمان بوده است.

نماینده قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه نظارت، دقت و پیگیری برای سامان‌دهی و حفظ شرایط کالا در این حوزه بسیار ضروری است، گفت: در صورتی که نظم و انضباطی در انبار کالا‌های اموال تملیکی وجود نداشته باشد کالا‌های این سازمان دچار مشکل می‌شود.

به گفته وی، براساس تبصره ماده ۲۴ امور گمرکی مدت مجاز نگهداری کالا در انبار‌های گمرکی از تاریخ تحویل این کالا به این اماکن ۳ ماه است. در تبصره یک، ۲ و ۳ استثنا‌هایی وجود دارد که اگر کالا جزء کالا‌های اساسی بود پس از تخلیه باید با هماهنگی صاحب کالا ترخیص شود که اگر صاحب کالا شرایط مناسب را نداشته باشد باید کالا بلافاصله متروکه شود.

رسولی‌فاضل تاکید کرد: براساس تبصره ۲ ماده یادشده اگر کالایی کمتر از یک ماه اسناد ترخیص را اخذ کرد، اما کالا از انبار خارج نشد باید مشمول متروکه‌شدن شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *