نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی با پشتیبانی همه‌جانبه غرب

9:35 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی با پشتیبانی همه‌جانبه غرب
رژیم صهیونیستی به نوعی دست نشانده غرب در منطقه بوده و با حمایت‌های آن مکررا قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی از ابتدای تشکیل به عنوان یک رژیم نابهنجار بر منطقه تحمیل شد؛ خلقت جدید به تمام معنا با فرهنگ منطقه و مبارزه ضد استعماری بیگانه بود، که آن را معکوس می‌کرد و هیچ پیشینه تاریخی در جهان عرب نداشت.

دست نشانده غرب و نقض مکرر قوانین بین‌المللی

به گزارش «میدل ایست آی»، رژیم صهیونیستی از همان ابتدا مخلوق غرب بود؛ این رژیم از همان ابتدا با حمایت‌های غرب به طور مکرر قوانین بین‌المللی را نقض کرد، به همسایگان خود حمله کرد، مردم بومی فلسطین را آزار و اذیت کرد و یک سیستم حکومتی آپارتاید را بر آن‌ها تحمیل کرد. 

این رژیم به طرزی حیرت‌آور، دریافت کننده حمایت بی دریغ از سوی دولت‌های قدرتمند غربی است.

کشور‌های غربی به سرعت روسیه را در طول یک سال اخیر به دلیل جنگ اوکراین هدف تحریم‌های شدید قرار داده‌اند، در حالی که رژیم صهیونیستی برای جنایات علیه فلسطینی‌ها همواره بخشیده شده و «موقعیت ممتاز» آن در احترام غربی‌ها تغییر نکرده است.

۱۳۰ شهید فلسطینی از ابتدای ۲۰۲۳

رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۱۳۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است؛ محاصره غزه را که در حال حاضر قربانی بمباران بیشتر رژیم صهیونیستی شده، ادامه داد؛ و به پیگیری بیشتر زمین‌خواری و اخراج فلسطینیان بومی ادامه داده است.

گویی هیچ یک از این‌ها اتفاق نمی‌افتد، این امر طبق معمول روابط رژیم صهیونیستی و غرب است.

سوگیری آشکار غرب

پس از ۷۵ سال سوگیری آشکار غرب طرفدار رژیم صهیونیستی، این لحظه‌ای است برای تأمل در منشأ این تعصب، تأثیر آن محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر مجازات بوده و به این رژیم معافیت از مجازات می‌دهد تا به میل خود عمل کند.

استثمار فلسطین

غرب هرگز اجازه نداده که رژیم صهیونیستی به حال خود رها شود؛ برای کشور‌های غربی پس از جنگ جهانی دوم و تأثیرات ویرانگر آن، فلسطین موهبتی بود که باید مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

چه جایی بهتر از فلسطین و پس از آن هم سلطه استعماری غرب و کشور‌هایی مانند انگلیس در فلسطین ادامه یافت. فلسطینی‌ها از همان ابتدا به خوبی از خطر صهیونیسم برای کشور خود آگاه بودند.

انگیزه غرب برای جبران، به ویژه در پی جنگ جهانی دوم، بر تصمیم برای پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو سازمان ملل در سال ۱۹۴۹، علیرغم چندین شرط، غالب شد.

هیچ چیز دیگری پذیرش دولتی از سوی سازمان ملل را توضیح نمی‌دهد که منشور ملل را زیر پا می‌گذارد، مرز‌های ثابتی نداشت، خشونت و پاکسازی قومی ایجاد کرده، توانایی اثباتی برای زندگی مسالمت آمیز نداشت و نمی‌توانست تضمین دهد که به قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد آن احترام می‌گذارد.

غرب با وجود تمام شواهدی که تاکنون علیه راه‌حل دو دولتی وجود دارد، به شدت به این راه حل پایبند است.

سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی

به دلیل سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی، نیمی از عرب‌ها از حقوق مساوی با ساکنان صهیونیست در اراضی اشغالی بهره نمی‌برند و اکثریت کشورهای عربی اصولا حقی ندارند.

تنها آینده دموکراتیک و راه آشکار پیش رو احیای حقوق همه، پایان دادن به آپارتاید و رژیم سرکوبگر صهیونیستی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *