رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استعفا و بازنشستگی 665 نفر از کارکنان اف بی آی در پی افشای رسوایی جنسی

14:12 - 15 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۶۱۷۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگرانی از تحقیقات درباره رسوایی جنسی گسترده در اف بی آی به استعفا و اعلام بازنشستگی دسته جمعی در این نهاد آمریکایی منجر شد.

خبرگزاری میزان – 665 نفر از کارکنان اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) استعفا کرده یا خود را بازنشسته کردند تا از تحقیقات در رابطه با رسوایی جنسی در این نهاد مصون بمانند.

به گزارش «هیل و یاهو نیوز»، براساس اعلام یک افشاگر، 665 نفر از کارکنان اف بی آی در پی آغاز تحقیقات درباره آزار و سوءاستفاده جنسی در این نهاد استعفا داده یا اعلام بازنشستگی کرده اند.

فرد افشاگر که نامش اعلام نشد گزارش داخلی وزارت دادگستری آمریکا را ارائه کرد که نشان می‌داد در سال‌های 2004 تا 2020 شماری از کارکنان اف بی آی از سمت خود استعفا کرده یا بازنشسته شدند؛ نام 45 کارمند ارشد و 6 مدیر ارشد در فهرست استعفاکنندگان و بازنشستگان وجود داشت.

«چاک گراسلی»، سناتور آمریکایی منتشر کننده این سند در نامه ای به «کریستوفر ری»، مدیر اف بی آی و «مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا نوشت: اسناد موجود، تصویری شرم آور از سوءاستفاده از زنان در اف بی آی در سال‌های اخیر ارائه می‌کند؛ چنین سوءرفتارهایی تکان دهنده و غیرقابل قبول هستند.

«گراسلی» همچنین گفت: فرد افشاگر سند دومی را به من داده که اجرای سیاست تحمل صفر از سوی مدیر اف بی آی درباره سوءاستفاده جنسی را تحلیل می‌کند که دربردارنده قضاوت متناقض با جزئیات است.

به گفته وی، سند دوم تاکید دارد که پرونده های سوءرفتار جنسی اخیر نشان می‌دهد که به کارگیری دستور مذکور به مجازات‌های تصادفی و برخوردهای نابرابری منجر شده است؛ در واقع، این روند سیستم انضباطی اف بی آی را به مخاطره انداخته و سبب شده است که مقام‌های ارشد مجازات‌های کمتری دریافت کنند.

براساس اعلام دفتر «گراسلی»، وزارت دادگستری آمریکا پس از گزارش 2020 «آسوشیتدپرس» در مورد اتهام‌های متعدد سوءرفتار جنسی در میان مقام‌های ارشد اف بی آی، گزارش مذکور را تهیه کرد و تصمیم گرفت به افراد مواجه با اتهام فرصت استعفا یا بازنشستگی بدهد تا از مزایایی برخوردار شوند.

دفتر «گراسلی» همچنین آورده است: احتمالا آمار واقعی افراد متخلف بیشتر از آمار تهیه شده است؛ زیرا آمار مذکور شامل داده‌های ترک شغل در هنگام تحقیقات یا زودتر از آن نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *