نا امنی تغذیه عامل افزایش مهاجرت در جهان

1:13 - 16 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۹۱۷
برنامه جهانی غذای سازمان ملل با بیان اینکه در ازای یک درصد افزایش ناامنی تغذیه نزدیک به 2 درصد بر نرخ مهاجرت درجهان افزوده می شود، نبود امنیت تغذیه را بزرگترین عامل مهاجرت درجهان اعلام کرد.
 به گزارش گروه بین‌الملل ،برنامه جهانی غذای سازمان ملل با بیان اینکه در ازای یک درصد افزایش ناامنی تغذیه نزدیک به 2 درصد بر نرخ مهاجرت درجهان افزوده می شود، نبود امنیت تغذیه را بزرگترین عامل مهاجرت درجهان اعلام کرد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد درگزارشی که روز جمعه منتشر شد به این نتیجه رسیده است که رابطه پیچیده و تنگاتنگی میان بحران بی غذایی و مهاجرت وجود دارد.

در این گزارش با عنوان 'ریشه های مهاجرت، عدم امنیت تغذیه، درگیری ها و مهاجرت های بین المللی' اشاره کرده است که بر اساس تحقیقات انجام شده در ازای هر یک درصد افزایش در نرخ ناامنی تغذیه درجهان یک و 9 دهم درصد بر نرخ مهاجرت ها افزوده می شود.

براساس همین تحقیقات، پدیده مهاجرات با توجه به کمبود فرصت ها، بالا رفتن هزینه ها و شرایط مخاطره آمیز درطول سفرهای مهاجرتی، متقابلا موجب بالا رفتن نرخ عدم امنیت غذایی می شود.

دیوید بیسلی مدیر اجرایی این نهاد در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه سالانه صدها هزار نفر از مردم سراسر جهان ناگزیر به ترک خانه و کاشانه خود شده و در این تصمیم با دشواری های سنگینی روبرو می شوند، آگاهی رسانی در مورد وضعیت این مهاجران را یک وظیفه خطیر انسانی خوانده است.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *