رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ ۹ مهاجر در مسیر دریایی اروپا

11:36 - 27 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۱۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۹ مهاجر در مسیر دریایی اروپا
منابع رسانه‌ای گفتند که گارد ساحلی تونس اجساد ۹ مهاجر را که به سمت اروپا در حرکت بودند کشف کرده است.

خبرگزاری میزان - گارد ساحلی تونس اجساد ۹ نفر را که پس از غرق شدن قایق آن‌ها جان خود را از دست داده بودند، کشف کرد. این تازه‌ترین فاجعه برای مهاجرانی است که سعی داشتند از دریای مدیترانه به اروپا بروند.

گارد ساحلی تونس همچنین به ۴۵ نفر از مهاجرانی را که قایق آن‌ها در حدود شش کیلومتری ساحل زرزیس، یک نقطه عزیمت مشترک در نزدیکی مرز تونس با لیبی در حال غرق شدن بود، نجات داد.
حسام الدین جبلی، سخنگوی گارد ساحلی تونس گفت: این قایق که حامل مسافران غیرتونسی بود احتمالا از مبدا لیبی سفر خود را آغاز کرده بود.

چند هفته قبل یک قایق بزرگ با حدود ۵۴ تونسی که قصد مهاجرت به اروپا را داشتند، در دریا ناپدید شده بود. گروه‌های مدافع حقوق مهاجران مانند مجمع حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس (FTDES) از دولت انتقاد کرده و گفته بودند که دولت برای نجات جان افرادی که در دریا سرگردان هستند به اندازه کافی تلاش نکرده است.

تعداد بیشتری از مهاجران از تونس در مقایسه با لیبی، مراکش یا ترکیه در سال ۲۰۲۱ وارد اروپا شده‌اند. 

مجمع حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس با استفاده از داده‌های گردآوری شده از اروپا، تونس و آژانس‌های سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۸۰ هزار مهاجر در دریا طی سال ۲۰۲۳ رهگیری شده‌اند. این رقم بیش از ۲ برابر نرخ سال قبل (۲۰۲۲) است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *