خشونت علیه حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛ تعصب پلیس آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی

9:58 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت علیه حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛ تعصب پلیس آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی
گزارش‌ها با اشاره به خشونت پلیس آمریکا در برخورد با معترضان در دانشگاه‌های آمریکا، نشان می‌دهند که احتمال سرکوب حامیان فلسطین از سوی پلیس چند برابر بیشتر از احتمال سرکوب حامیان رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری میزان - خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه همواره مورد توجه کارشناسان و رسانه‌ها قرار گفته است.

مقام‌های محلی و دانشگاهی به بهانه‌های واهی حفاظت از دانشگاه و مبارزه با آن‌چه یهودی‌ستیزی می‌خوانند، سرکوب شدید تجمع‌های اعتراضی را به‌راه انداخته‌اند اما دانشجویان در برابر خشونت و تهدید بر سر موضع خود ایستاده‌اند و هیچ نشانه‌ای از فروکش اعتراض دیده نمی‌شود.

این در حالی است که براساس گزارش‌ها، تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به‌طور عمده صلح‌آمیز برگزار شده است.

مطالعه‌ای که از سوی موسسه داده‌های مکان و رویداد درگیری‌های مسلحانه (ACLED) انجام شد، ۵۵۳ تظاهرات دانشگاهی را که بر جنگ غزه متمرکز شده بودند، بررسی کرده است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بیشتر اعتراض‌ها (۹۷ درصد) شامل خشونت یا خسارت مالی نبودند.

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال زیادی وجود دارد که پلیس آمریکا تظاهرات حامیان فلسطین را در پی حضور هم‌زمان افراد مخالف معترضان سرکوب کند. همچنین احتمال سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان فلسطین ۵.۵ برابر بیشتر از تظاهرات حامیان رژیم صهیونیستی است.

موسسه داده‌های مکان و رویداد درگیری‌های مسلحانه، خشونت پلیس آمریکا را چیزی فراتر از هل دادن و آسیب اموال را به‌عنوان شکستن پنجره یا بدتر از آن تعریف می‌کند. 

این دومین مطالعه‌ای بود که این موسسه در مورد خشونت در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرد. بررسی قبلی منتشر شده در ۲ می (۱۳ اردیبهشت) نشان داد که ۹۹ درصد اعتراض‌های دانشگاهی صلح‌آمیز بودند.

در میان مواردی از تظاهرات که شامل خشونت یا خسارت مالی می‌شد، تقریبا نیمی از آن‌ها پس از اقدام پلیس برای سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز به خشونت کشیده شدند.

بیشتر بخوانید: 

دانشگاه‌های آمریکا؛ تاریخ درهم‌تنیده استعمار و اعتراض

مواجهه دانشجویان معترض در آمریکا با محدودیت و پیامد‌های قانونی

این موسسه همچنین موارد بسیار بیشتری (در مجموع ۷۰ مورد) را گزارش کرد که در آن پلیس از خشونت، از جمله مواد شیمیایی و ضرب‌وشتم با باتون علیه معترضان استفاده کرد.

گزارش‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که پلیس آمریکا از تجهیزاتی مانند باتون، گاز اشک‌آور، اسلحه شوکر و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض به جنگ استفاده کرده است.

براساس این مطالعه، مهم‌ترین نمونه خشونت زمانی بود که گروهی از افراد حامی اشغالگران رژیم صهیونیستی به محل تجمع معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس حمله کردند. در این حادثه گروهی از حامیان رژیم صهیونیستی پس از تاریک شدن هوا با استفاده از گاز اشک‌آور و مواد آتش‌زا به حامیان فلسطین حمله کردند. پلیس هیچ اقدامی برای دور کردن افراد مهاجم انجام نداد و در عوض روز بعد تجمع حامیان فلسطین را سرکوب و متفرق کرد.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ معترض در تظاهرات دانشگاهی شهر‌های مختلف آمریکا بازداشت شده‌اند.

در همین حال، برخی از معترضان شکایت دارند که پس از اضافه شدن نام آن‌ها به یک وب‌سایت با تهدید به مرگ و آزار و اذیت مواجه شده‌اند. این وب‌سایت فهرست افرادی را که گفته می‌شود در تظاهرات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند، منتشر می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *