وضعیت وخیم سیستم پزشکی در نوار غزه؛ چند ساعت فاصله تا فروپاشی

15:00 - 24 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۰۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
وضعیت وخیم سیستم پزشکی در نوار غزه؛ چند ساعت فاصله تا فروپاشی
کارشناسان سازمان‌های بین‌المللی درباره تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بر سیستم پزشکی این باریکه هشدار دادند.

خبرگزاری میزان - وزارت بهداشت غزه، می‌گوید که سیستم بهداشتی این باریکه تنها چند ساعت با فروپاشی فاصله دارد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی ورود سوخت به نوار غزه را از طریق گذرگاه‌های کلیدی مسدود کرده است.

چند ساعت تا فروپاشی

مقام‎های بهداشتی غزه می‎گویند که ما تنها چند ساعت تا فروپاشی سیستم بهداشتی در نوار غزه به دلیل کمبود سوخت لازم برای کارکرد ژنراتور‌ها در بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها فاصله داریم.

ساکنان غزه و رسانه‌ها، اعلام کردند که تانک‌های رژیم صهیونیستی تحت پوشش آتش سنگین از هوا و زمین، به سمت جبالیا در شمال غزه پیشروی کرده‌اند.

در جبالیا، تانک‌ها در تلاش هستند تا به سمت مرکز این اردوگاه، که بزرگ‌ترین اردوگاه از ۸ اردوگاه پناهندگان غزه است، پیشروی کنند. 

ساکنان و پزشکان اردوگاه جبالیا، می‌گویند که شماری در پی حمله‌های هوایی به این اردوگاه شهید و مجروح شده‌اند.

به گفته امدادگران، به دلیل شدت بمباران رژیم صهیونیستی نتوانسته‌اند گروه‌هایی را به برخی از مناطق بمباران‌شده اعزام کنند.

براساس گزارش‌ها، دستکم ۵۰۰ نفر از کارکنان بخش پزشکی و بهداشتی نوار غزه از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز پیش از این هشدار داده بود که در صورت توقف جریان ورود سوخت در پی بسته شدن گذرگاه‌های مرزی رفح و کرم ابوسالم، کل سیستم بهداشتی نوار غزه از بین خواهد رفت.

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی در دفتر سازمان ملل در ژنو، اظهار کرد که سازمان بهداشت جهانی پس از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح در ۶ می (۱۷ اردیبهشت)، از برخی مراکز بهداشتی در غزه از جمله بیمارستان ناصر حمایت کرده است. 

هریس، تاکید کرد که این اقدام به‌عنوان بخشی از یک طرح اضطراری با وجود حمله زمینی به رفح در بخش جنوبی نوار غزه اجرا شد.

بحران بخش پزشکی نوار غزه

در حالی که رژیم صهیونیستی هنوز تهاجم زمینی تمام‌عیار به شهر رفح را اجرا نکرده، اما امکانات پزشکی رفح با بحران مواجه شده است.

پزشکان، می‌گویند که پس از آغاز عملیات محدود ارتش رژیم صهیونیستی در حومه شرقی رفح، بیش از یک میلیون نفر که در جنوب شهر غزه پناه گرفته بودند، در خطر محرومیت از مراقبت‌های بهداشتی قرار گرفته‌اند.

بزرگ‌ترین بیمارستان از ۳ بیمارستان نیمه‌فعال شهر، یعنی بیمارستان ابویوسف النجار، روز بعد پس از دریافت دستور تخلیه و درگیری در نزدیکی محل با سرعت تخلیه شد.

بخش دیالیز این بیمارستان تنها بخش فعال دیالیز در غزه بود. این بیمارستان تنها راه نجات برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیه به‌حساب می‌آمد.

پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین دسترسی به بیمارستان اروپایی غزه در خان‌یونس را که بیماران وخیم برای جراحی به آن منتقل می‌شوند، قطع کرده است.

در حالی که بیمارستان اماراتی در رفح هر روز مشغول به دنیا آوردن ده‌ها نوزاد است، بیمارستان تخصصی کویت با وجود کمبود ظرفیت، پرسنل و تجهیزات، با مشکلات اضطراری مقابله می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
0
0
این دنیای آزادی است که غرب زده ها از آن دم می زنند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *