افتتاح ۲۰ خوابگاه استاندارد دانشجویی تا پایان دولت/ اجرای طرح پایش سلامت روان دانشجویان

20:10 - 21 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۷۰۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- فراهانی گفت:برای نخستین بار سند خوابگاه استاندارد تهیه شده که در آن مولفه‌های فرهنگی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته‌اند و در همین راستا، 20 خوابگاه را در دانشگاه های علوم پزشکی کلید زده ایم و تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی ، محمدرضا فراهانی اظهار کرد: برای نخستین بار سند خوابگاه استاندارد تهیه شده که در آن مولفه‌های فرهنگی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته‌اند و در همین راستا، 20 خوابگاه را در دانشگاه های علوم پزشکی کلید زده ایم و تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانشگاه ها، از دو ماه پیش، طرح پایش سلامت روان در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا شده که این طرح با استفاده از اصول دقیق علمی طراحی شده که اطلاعات حاصل از آن می تواند در تحقیقات مورد استفاده قرار گیرد.

فراهانی به برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های ما توسعه ورزش همگانی است که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود. بنابراین در تلاش هستیم تا المپیاد ورزش همگانی را نیز برگزار کنیم تا به نوعی تحرک بدنی دانشجویان را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت از ارتباط و تعامل مناسب وزارت بهداشت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نظارت نمایندگان مجلس بر وزارت بهداشت توسط آنها به خوبی انجام می شود و داشتن سالانه ۵۰ هزار مکاتبات با نمایندگان مجلس، نشان گر تعامل مناسب وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی است.

وی مطرح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خودشان با روسای دانشگاه‌ها در حوزه علم و فرهنگ سخنرانی مبسوط و عالمانه ای داشتند و آسیب‌ها و نگاه‌های نادرست را تبیین کردند و به نظر می‌رسد ایشان از وضعیت فرهنگی موجود که در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد ابراز نارضایتی کردند و به روسا تأکید داشتند که در این حوزه توجه کافی را داشته باشند و فضا را برای حضور و اظهار نظر دانشجویان مومن و علاقه‌مند به پیشرفت کشور مهیا شود.

فراهانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچنین هشدارهایی نسبت به سرعت علمی کشور دادند و بر لزوم نیاز محور و نافع بودن تولیدات علمی تأکید کردند که این تولیدات بتواند نیازها و مشکلات مردم را برطرف کند و از طرف دیگر تولیدات علمی نیز باید جنبه کاربردی و مطابق با نیازهای روز کشور باشد.

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت در مورد عملکرد این معاونت در امر نظارت بر نشریات دانشجویی، خاطرنشان کرد: با توجه به عصر ارتباطات، ابزارهای نظارتی نیز باید تغییر کنند و ما نیز در معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس، سامانه رصد فعالیت‌های فرهنگی را تهیه کرده‌ایم که در مراحل اجرا و آزمایش است و بوسیله آن می‌توانیم از تحرکات فرهنگی دانشگاه‌‎ها به صورت برخط آگاهی یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازنگری دستورالعمل کرسی‌های آزاد اندیشی در کار گروه تربیتی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: آزادی بیان یک موضوع مهم است اما مهم‌تر از آن، آزادی پس از بیان است و نباید در کرسی‌های آزاد اندیشی که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری است، هیچ حدود و صغوری متصور شویم و در دیگر محل‌ها مانند دریافت مجوز‌ها و یا گزینش، دانشجویان دچار مشکل شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *